Fumatul în mașină, resturile de alimente rătăcite pe sub scaune ori neîngrijirea interiorului pot determina apariția acestor mirosuri deranjante. Însă, ce te faci dacă în habitaclu miroase a ars?

Acesta este un semn clar că mașina ta prezintă o defecțiune. În unele situații poți remedia problema de unul singur, însă dacă este vorba despre ceva mai grav, va trebui să mergi într-un service.

Dar, de unde provine mirosul de ars? Pentru a afla cum distingi diferitele tipuri de miros de ars care apar în mașina ta, cauzele acestora și ce trebuie să faci în fiecare situație îți vom spune în acest articol.

Miros de cauciuc ars

Mirosul de cauciuc ars poate avea mai multe cauze, și anume:

1. Probleme cu ambreiajul

Dacă deții o mașină cu transmisie manuală și simți un miros de încins de fiecare dată când schimbi treptele de viteză înseamnă că ai putea avea probleme cu ambreiajul.

La o schimbare corectă, pedala de ambreiaj trebuie eliberată rapid. Mirosul de ars apare atunci când ambreiajul este eliberat prea încet sau când este ținut apăsat prea mult timp, iar discul ambreiajului va „patina”.

Procesul implică o anumită frecare, iar dacă ambreiajul este folosit exagerat, fricțiunea – similară cu frecarea plăcuței de frână de discul de frână – va face ca suprafața ambreiajului, care este realizată dintr-un tip de plasă de hârtie, să se ardă.

Soluție: înlocuirea ambreiajului.

2. Probleme cu cureaua de distribuție

Mirosul de ars poate fi cauzat și de o problemă apărută la cureaua de distribuție sau cureaua de accesorii.

Această defecțiune poate determina blocarea generatorului, a pompei de apă sau a compresorului de aer condiționat.

Soluție: înlocuirea curelei defecte (se recomandă verificarea curelelor odată la șase luni).

3. Scurgeri de ulei

Aceasta este una dintre cele mai frecvente cauze ale mirosului ars și apare mai ales atunci când conduci în rampă sau în rampă.

Dacă mașina ta are scurgeri de ulei, acesta va pătrunde în conducta de evacuare care, fiind supraîncălzită în timp ce mașina funcționează, va arde uleiul. Astfel, va apărea un miros puternic de ars, care este uneori însoțit de un fum alb.

Soluție: trebuie să oprești imediat motorul și să suni la un service auto pentru a veni să te remorcheze. Dacă vei continua să conduci mașina ta ar putea suferi daune și mai grave și mai costisitoare.

4. Scurgeri ale lichidului de răcire

Și aceasta poate fi o cauză a mirosului de cauciuc ars deoarece lichidul de răcire se poate scurgă în interiorul sistemului de răcire sau în sistemul de aer condiționat.

Soluție: trebuie mers în service pentru a verifica dacă există fisuri în sistemul de răcire. Deși mici, aceste fisuri pot provoca daune uriașe și costuri de reparații pe măsură.

Miros de plastic ars

Mirosul de plastic ars poate avea mai multe cauze, și anume:

1. Probleme cu sistemul de încălzire

Verifică instalația de încălzire a mașinii mai ales dacă nu a fost folosită pentru o perioadă de timp îndelungată.

Dacă mirosul de plastic ars apare chiar și atunci când folosești des instalația de încălzire, înseamnă că gurile de ventilație sunt obturate de diverse impurități. De asemenea, și o pungă lipită de motor poate provoca mirosul de plastic ars.

Există posibilitatea ca o parte a sistemului propriu-zis să se fi rupt sau topit, de obicei motorul, iar antigelul să se scurgă în gurile de aerisire.

Soluție: verifică periodic filtrele de aer și utilizeaza produse antibacteriene pentru sistemul de ventilație.

2. Un scurt-circuit la motor

O cauză majoră a mirosului de plastic ars o reprezintă un scurt-circuit electric survenit în compartimentul motor.

Uzarea sau topirea izolației din plastic a firelor, a siguranțelor sau a altor conexiuni pot produce mirosul de plastic ars.

Soluție: verifică periodic instalația electrică a mașinii tale într-un service specializat.

Miros de ulei ars

Mirosul de ulei ars poate avea mai multe cauze, și anume:

1. Scurgeri de ulei

Cel mai des întâlnită cauză este o posibilă scurgere de ulei pe la capacul de la culbutor ca urmare a unui schimb de ulei făcut necorespunzător sau deteriorării garniturii de cauciuc.

În această situație, uleiul se va scurge pe galeria de evacuare care, odată cu pornirea motorului, se va încinge și va arde uleiul. Mirosul neplăcut va dispărea odată ce tot uleiul a fost ars corect.

2. Probleme cu filtrul de ulei

Dacă nu este montat corect sau dacă este deteriorat, filtrul de ulei poate cauza scurgeri masive de ulei în compartimentul motor, mai ales dacă rulezi pe un drum cu multe denivelări.

Scurgerile de ulei determină de obicei formarea unor bălți de ulei sub mașină, iar problema trebuie rezolvată de urgemță pentru ca motorul să nu sufere avarii grave și costisitoare din cauza funcționării fără ulei.

3. Probleme cu capacul de la baia de ulei

În situația în care capacul de la baia de ulei s-a deteriorat, este posibil ca uleiul să se scurgă prin compartimentul motor spre sistemul de evacuare.

Și în acest caz sub mașină se va forma o baltă de ulei, astfel că, dacă vei observa acest lucru deși nu te afli acasă, va trebui să lași mașina unde este parcată și să suni la un service auto.

4. Probleme cu garniturile

Scurgerile masive de ulei ăpot apărea și din cauza uzării unor garnituri sau slăbirii unor legături de la nivelul compartimentului motor.

Soluție: în toate cele patru situații trebuie să mergi cu mașina în cel mai apropiat service auto pentru a fi verificate eventuale scurgeri de ulei și depistate cauzele acestora.

Repair service car Auto mechanic working in garage car mechanic with wrench in garage

Miros de cârpă arsă

De obicei, acest miros apare atunci când există probleme la nivelul sistemului de frânare. Aceste probleme sunt cauzate de folosirea exagerată a pedalei de frână ori a frânării violente, în special când rulezi pe un drum în pantă foarte abrupt.

Un piston desprins de pe etrier din cauza unei șaibe de siguranță ar putea fi o altă cauză pentru apariția acestui miros. Dacă pedala de frână este apăsată cu putere, mirosul ar putea fi însoțit și de un fum alb.

Soluție: verifică într-un service specializat starea sistemului de frânare și, ca o recomandare, nu folosi niciodată frâna de mână în timp ce conduci.

Urmărește-ne pe Google News