Omer Susli preluase franciza Praktiker în anul 2014, odată cu retragerea lanțului german din România. În prezent, Praktiker deține 27 de magazine în 23 de orașe din România.
Potrivit informațiilor de pe site-ul Ministerului de Finanțe, Praktiker România a încheiat anul 2016 cu o pierdere de 10,8 milioane de lei la venituri totale de 627 de milioane de lei. Compania avea la finele anului trecut 1.536 angajați.
De partea cealaltă, Brico Depot este parte a grupului britanic Kingfisher. Acesta a intrat în România în anul 2013, când a preluat cele 15 magazine Brico Store din România.
Brico Depot a înregistrat anul trecut pierderi de 36,2 milioane de lei și vânzări de 657 de milioane de lei. Compania avea 840 de salariați la finele lui 2016.
„Achiziţia Praktiker România ne oferă o prezenţă puternică în toată ţara. Dorim să ne ajutăm clienţii să-şi îmbunătăţească locuinţele şi să le personalizeze şi suntem bucuroşi că tot mai mulţi dintre ei vor beneficia de produse de calitate la preţuri bune. Vom continua investiţiile în toate magazinele pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărare a clienţilor noştri”, Adela Smeu, director general al Brico Depot România.
Dedeman, liderul detașat
Liderul pieței de bricolaj din România este grupul Dedeman, controlat de către frații Adrian și Dragoș Pavăl. Dedeman a consemnat anul trecut vânzări de 5,25 miliarde de lei și un profit net de 713 milioane de lei. Dedeman are peste 8.400 de angajați.
În sectorul retail-ului de bricolaj mai activează și grupul german Hornbach și grupul românesc Arabesque, controlat de familia Rapotan. Arabesque a terminat 2016 cu vânzări totale de 1,58 miliarde de lei și un profit net de 50 de milioane de lei. Compania are 2.844 angajați.