Cuprins:
Aterizarea a mers catastrofal
În ciuda experienței sale, aterizarea a mers catastrofal, avionul alunecând pe pistă fără trenul de aterizare, depășind capătul acesteia și lovind un zid de beton.
Toți, cu excepția a două persoane aflate la bord, au murit în cel mai grav dezastru aviatic din istoria Coreei de Sud.
Incidentul s-a petrecut în jurul orei 9.03, când zborul 7C2216 al Jeju Air s-a izbit de o structură de beton aflată la capătul pistei.
Cu doar câteva minute înainte, pilotul raportase o «lovitură de pasăre» și declarase «urgență». Acesta a încercat să efectueze o manevră de aterizare, dar nu a avut suficient timp.
Întrebările-cheie
Întrebările cheie ale anchetatorilor se concentrează pe cele patru minute critice dintre raportul urgent al pilotului și prăbușirea fatală a aeronavei.
Imaginile video arată avionul Boeing 737-800 alunecând pe pistă fără trenul de aterizare coborât, înainte de a se izbi violent de structura de beton.
Experții în aviație au subliniat că pilotul pare să fi luat decizia de a ateriza de urgență într-un timp foarte scurt.
Hwang Ho-won, președintele Asociației Coreene pentru Securitatea Aviației, a declarat pentru The New York Times: «O întrebare importantă este de ce pilotul s-a grăbit atât de mult să aterizeze».
Oficialii au recuperat cutia neagră a avionului, dar aceasta este parțial deteriorată. Analizarea datelor ar putea dura ceva timp, conform Ministerului Transporturilor din Coreea de Sud.
Multiple defecțiuni tehnice
Primele investigații sugerează că avionul s-a confruntat cu multiple defecțiuni tehnice. Experții au remarcat că aeronava părea să nu aibă control asupra motoarelor și trenului de aterizare, lăsând pilotul cu mijloace limitate pentru a încetini.
De asemenea, aeronava a ratat zona optimă de aterizare pe pistă. Această combinație de factori a dus la accident, dar secvența completă a evenimentelor rămâne neclară până la analizarea datelor din înregistratorul de zbor deteriorat.
Riscul coliziunilor cu păsări pe Aeroportul Muan a intrat în atenție după accident. Aeroportul, înconjurat de terenuri mlăștinoase frecventate de păsări migratoare, este deosebit de vulnerabil.
Oficialii au confirmat că vor investiga dacă aeroportul a implementat măsuri adecvate de prevenire a coliziunilor cu păsări.
Acestea sunt o problemă recurentă pe aeroporturile din întreaga lume, dar impactul lor este amplificat în medii cu activitate intensă.
Zidul din beton, un alt punct de interes
Un alt punct de interes este structura de beton lovită de avion. Construită pentru a găzdui o antenă de ghidare a aterizărilor, zidul respecta reglementările de siguranță.
Totuși, unii experți susțin că un design mai ușor ar fi putut reduce gravitatea tragediei. Guvernul analizează reglementările privind aceste instalații pentru a evalua dacă sunt necesare actualizări.
Atenția s-a concentrat, de asemenea, asupra operațiunilor Jeju Air. Compania aeriană low-cost, cunoscută pentru utilizarea maximă a aeronavelor, a folosit același avion pentru 12 zboruri în 48 de ore înainte de accident.
Anchetele analizează dacă aceste practici operaționale au compromis siguranța. Un alt Boeing 737-800 al Jeju Air a raportat o problemă la trenul de aterizare a doua zi, determinând inspecții suplimentare ale întregii flote.
Acest dezastru evidențiază o combinație de defecțiuni tehnice, cerințe operaționale și riscuri de mediu.
În timp ce investigațiile continuă, incidentul ridică întrebări presante despre luarea deciziilor sub presiune, siguranța infrastructurii și supravegherea operațională în industria aviației.
Acest tragic accident ridică numeroase întrebări privind siguranța zborurilor și procedurile de urgență în aviație. Ancheta oficială va trebui să clarifice exact ce s-a întâmplat în acele momente critice și ce măsuri pot fi luate pentru a preveni astfel de tragedii pe viitor.
Libertatea20222023 • 01.01.2025, 15:34
Multiple defectiuni tehnice, 12 zbori in 48 de ore. Lăcomia, profitul...