„Cele cinci noi aparate de zbor 737 MAX 8 ne promovează în rândul jucătorilor importanți de pe piața transporturilor aeriene. Este un contract pe care îl consider un pas decis din partea Tarom în direcția corectă”, declara, la semnarea contractului, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Șova.
Duminică dimineața, un Boeing 737 MAX 8, care aparținea Ethiopian Airlines, s-a prăbușit la puțin timp de la decolarea din Addis Abeba. Toți cei 157 de oameni aflați la bord și-au pierdut viața.
Tragedia are loc la mai puțin de jumătate de an de când același model de avion Boeing 737 Max 8, aparținând companiei Lion Air din Indonezia, s-a prăbușit în apropiere de Jakarta. În urma accidentului din luna octombrie, toate cele 189 de persoane aflate la bord au murit.
Boeing laudă modelul 737 MAX 8
Modelul 737 MAX 8 este una dintre cele mai recente versiuni ale aeronavei care a fost introdusă pe piață în 1967. Aeronavele 737 MAX 8 au cea mai avansată tehnologie Boeing de până acum, inclusiv lumina diferită la interior, în funcţie de momentul zilei sau de destinaţie, ferestre cu 20% mai mari ca ale avioanelor din prezent, ecrane pe toate tetierele fotoliilor.
Au fost produse mai mult de 10.000 de 737, fiind cel mai bine vândut avion de linie din toate timpurilor. Avionul care s-a prăbușit duminică dimineața a fost livrat companiei Ethiopian Airlines în noiembrie ca una dintre cele cinci aeronave MAX 8 comandate de compania aeriană. Versiunile MAX ale modelului 737 au motoare cu reacție LEAP despre care Boeing spune că „redefinește viitorul călătoriilor aeriene eficiente și ecologice”.
Boeing spune că jeturile 737 MAX sunt cu 10% până la 12% mai eficiente decât predecesorii lor. Totuși, specialiștii spun că va fi dificil de stabilit cauza accidentului și dacă dezastrul a fost cauzat de o problemă a aeronavei, o eroare umană sau de un alt factor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro