Platforma Monitorul preţurilor, lansată joi de Consiliul Concurenței, va afișa preţurile practicate de marile reţele de magazine pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al consumatorilor români. În acest fel, înainte de a pleca de acasă, clienții vor ști unde găsesc cel mai avantajos preț pentru produsul căutat.

Monitorul preţurilor va cuprinde până la 280 de produse din 70 de categorii, dar deocamdată se va desfășura ca proiect pilot doar în Bucureşti.

Monitorul preţurilor cuprinde până la 280 de produse

Avem situația fericită că sunt mai multe lanțuri de magazine prezente în România, decât există la nivelul Uniunii Europene, iar asta generează o concurență mare. Zona alimentară este mai complicată, pentru că vorbim despre foarte mulți actori și foarte multe produse. La proiect s-a lucrat pe bază de voluntariat, deci nu este un instrument care obligă companiile să participe. Sunt câteva companii care nu au intrat în proiect, dar sperăm să facă acest lucru, la un moment dat. Pe viitor, vrem să dinamizăm acest comparator pe piața de benzină, a combustibililor. De asemenea, un instrument similar pe asigurările de viață. Este o abordare mai largă a noastră care corespunde tendinței la nivel european. Participanții la proiect s-au angajat să actualizeze prețurile o dată pe săptămână sau chiar mai des, iar interesul este al lor”, a subliniat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Printre marile reţele de magazine din România se numără Carrefour, Kaufland, Metro, Auchan, Lidl, Selgros, Cora, Penny Market, Profi,Mega Image şi Kaufland.

Consiliul Concurenţei a demarat acest proiect deoarece intenţionează că crească concurenţa între retaileri, astfel încât să se ajungă la o scădere a preţurilor.

Citește și: Klaus Iohannis a promulgat legea supermarketurilor. Marile magazine, obligate să vândă 51% produse românești

Urmărește-ne pe Google News