Autoritățile aeronautice din Rusia îi împiedică pe piloții rămași fără joburi să își găsească de lucru la companiile aeriene străine, a relatat marți cotidianul de afaceri Kommersant, citând cinci surse anonime din industrie.
Companiile aeriene au început să concedieze piloți ruși în primăvară, după ce majoritatea zborurilor internaționale au fost suspendate din cauza riscului de confiscare a aeronavelor, în conformitate cu sancțiunile occidentale impuse.
Dar Agenția Federală de Transport Aerian (Rosaviatsia) refuză să avizeze licențele piloților ruși, o măsură ce este parte a procedurii standard, în urma cererilor venite de la omologii străini, a scris Kommersant, citat de The Moscow Times.
Rosaviatsia fie ignoră cu totul cererile de validare, fie invocă probleme de confidențialitate pentru a le respinge, a declarat o sursă citată de publicația economică.
Președintele sindicatului rus al personalului navigant, Miroslav Boichuk, a declarat că Rosaviatsia a răspuns la aproximativ 600 de solicitări din partea autorităților aviatice străine, între sfârșitul lunii februarie și jumătatea lunii iunie.
Însă doar aproximativ 100 de piloți ruși și-au găsit până acum un loc de muncă, a declarat el pentru Kommersant.
Cererile de verificare provin în principal din țări precum Turcia, Thailanda, Malaezia, Vietnam și Cambodgia.
Un document care prezintă strategia industriei aviatice a Rusiei pentru 2030 notează că Ministerul Transporturilor primește aproximativ 70 de cereri de verificare din străinătate în fiecare lună.
„Acest lucru indică un risc ridicat privind lipsa piloților pentru a susține viitorul trafic aerian”, se arată în strategie.
Problema este completată de faptul că în jur de 300 de piloți renunță în fiecare an la meserie din motive de sănătate, adaugă documentul.
Asta în condițiile în care Rusia are o rezervă de 15.000 de piloți, dintre care mai mult de o treime au ajuns la vârsta de pensionare.
Potrivit surselor Kommersant, practica de a ignora cererile de validare străine datează încă din 2016.
Anul acesta, sursele spun că decizia are legătură cu ordinele președintelui Vladimir Putin, care dorește să mențină traficul aerian la 100 de milioane de pasageri până la sfârșitul anului 2022.
Sectorul aviației din Rusia este în mod special afectat de sancțiuni, din cauza opririi livrărilor de noi avioane străine și de piese de schimb, precum și a interdicțiilor de zbor impuse de Occident.
Guvernul rus a anunțat luni că intenționează să investească 770 de miliarde de ruble (14,4 miliarde de dolari) pentru a crește ponderea avioanelor fabricate pe plan intern la 81% până în 2030.