astfel peste 300 de euro pe luna. „Ideea de a realiza un astfel de dispozitiv mi-a venit dupa ce am descoperit intr-un anticariat o carte cu date tehnice despre puterea de combustie a diferitelor uleiuri vegetale. Dupa 5 ani de munca si experimente, am reusit sa creez aparatul care permite functionarea masinii cu untdelemn”, sustine Sebastian RUhl, in varsta de 51 de ani, intr-un interviu acordat agentiei germane ddp.
Acum, masina taximetristului, un superb Mercedes alb, functioneaza cu 70% ulei de gatit si 30% motorina. „Trebuie sa pornesc cu motorina, pentru ca untdelemnul devine suficient de fluid pentru a fi pompat sub presiune in motor doar la 70T C. Dupa ce ating aceasta temperatura, cu ajutorul unui mic calculator instalat pe bord, comut alimentarea pe ulei, care e depozitat intr-un rezervor din portbagaj”, explica RUhl.
Germanul foloseste atat ulei proaspat, cat si uzat. El se aprovizioneaza din supermagazine si de la hotelurile si restaurantele din Berlin. „De multe ori, nu platesc nimic pe uleiul folosit de firme la prajit, pentru ca directorii de restaurante sunt fericiti ca nu mai trebuie sa se ocupe ei de aruncarea acestuia. Singurul fel de untdelemn pe care nu-l pot folosi e cel de masline pentru ca e prea rasinos si ar infunda duzele din dispozitivul de pompare”, spune taximetristul.
Germanul sustine ca acest dispozitiv poate fi montat pe orice masina, fara sa afecteze performantele motorului si fara modificari importante. „Problema este ca nu se doreste acest lucru. Statul nu ar mai castiga din accizele pe combustibil, desi avantajele pentru mediu sunt foarte mari. Am fost la mai multe service-uri cu masina mea si nu au reusit sa detecteze nici un fel de emisii nocive, ca in cazul benzinei sau al motorinei”, afirma RUhl. Germanul si-a inscris deja inventia la Oficiul german de inventii si marci si este in cautarea unei firme dispuse sa porneasca productia de serie a dispozitivului sau.