Oficialii locali au precizat că mulți dintre pasagerii din trenul Atena-Salonic erau studenți care se întorceau dintr-un weekend prelungit prilejuit de începutul postului Paștelui ortodox, potrivit publicației elene Kathimerini.
„Este o tragedie teribilă, greu de înțeles. Îmi pare atât de rău pentru părinții acestor copii”, a declarat ministrul adjunct al sănătății, Mina Gaga.
Asociațiile studențești din Salonic cer o anchetă completă, fără „mușamalizare”, notează presa locală.
Analize ADN necesare pentru identificarea unora dintre victime
Între timp, trupurile victimelor tragediei feroviare soldate cu zeci de morți, care a avut loc marți seară, continuă să fie transportate la Serviciul de Medicină Legală din Larissa.
Legiștii confirmă că mulți dintre cei care și-au pierdut viața sunt studenți.
„Suntem în proces de identificare a cadavrelor din accidentul feroviar. Acesta este un proces minuțios care necesită timp. Este cu adevărat incredibil ceea ce s-a întâmplat”, a declarat Rubini Leontari, șefa Serviciului de Medicină Legală din Larissa, estimând că numărul morților probabil va crește.
Medicul a adăugat că șapte corpuri sunt carbonizate, dezmembrate și greu de identificat. În unele cazuri va fi nevoie de o analiză ADN.
„Este o sarcină foarte dificilă, deoarece cadavrele sunt într-o stare foarte proastă, va dura multe ore (…), din păcate, cadavrele continuă să vină. După ce se va încheia această etapă dureroasă pentru noi și pentru familii, vom începe apoi munca de autopsie, necropsie și de returnare a cadavrelor”, a mai spus Rubini Leontari, citată de Protothema.
Cel mai recent bilanț anunțat de autorități miercuri indică cel puțin 36 de morți și aproximativ 85 de răniți. Mai multe vagoane au deraiat în urma coliziunii dintre cele două trenuri și cel puțin trei au luat foc.
Specialiști citați de presa din Grecia vorbesc despre o posibilă eroare umană în cazul accidentului feroviar pentru că sistemele electronice de avertizare „nu mai funcționează de ani”, astfel că nu există niciun dispozitiv electronic care să alerteze mecanicii de locomotivă asupra pericolului de coliziune.
Foto: EPA