Rolul măsurii, care va fi în vigoare până cel puțin pe 8 ianuarie, este de a asigura „că rutele principale pentru vehiculele de urgență și de salvare din zona orașului sunt menținute libere în orice moment și pentru a preveni eventualele daune care ar putea apărea din cauza întârzierilor în călătoriile de urgență”, se arată într-un comunicat al municipalității.

Joia trecută, activiștii s-au lipit de asfaltul a două dintre cele mai mari aeroporturi din Germania, Berlin și Munchen, blocând piste și străzi, potrivit presei locale. Ei s-au declarat împotriva prețurilor ieftine care încurajează tot mai multe călătorii cu avionul.

Activiștii grupului de mediu „Last Generation” (n.r. „Ultima generație”) au cerut guvernului să înceteze subvenționarea călătoriilor cu avionul și să extindă, în schimb, ofertele de călătorii ieftine cu trenul.

Potrivit Agenției Europene de Mediu, călătoriile cu trenul produc 14 grame de emisii de dioxid de carbon pe milă pentru fiecare pasager. Călătoria cu avionul generează, în schimb, 285 de grame pe aceeași distanță.

După succesul abonamentului feroviar de 9 euro introdus de Germania în timpul verii, autoritățile au anunțat noul Deutschlandticket, un bilet de transport public la nivel național care costă 49 de euro pe lună.

Ministrul transporturilor, Volker Wissing, a declarat că decizia are ca scop reducerea emisiilor și ajutarea oamenilor să facă față crizei costului vieții.

Autoritățile de transport au anunțat, de asemenea, un nou „bilet de tren franco-german pentru tineri”, care promite bilete de tren ieftine între Germania și Franța.

 
 

Urmărește-ne pe Google News