Anumite activităţi, cum ar fi vânzarea unor servicii sau obiecte, consilierea telefonică a clienţilor, efectuarea unor sondaje de opinie, traducerea, tehnoredactarea, designul, ambalarea de produse, redactarea de articole etc. pot fi efectuate şi lucrând după un program flexibil, acasă.

Contractele se fac numai în scris

Trebuie să aveţi grijă însă deoarece, potrivit legisaţiei actuale, această activitate se face în baza unui contract din care trebuie să reiasă colaborarea cu firma angajatoare. Conform art. 106 din Codul Muncii, contractul individual de muncă la domiciliu se încheie numai în formă scrisă şi conţine:

  • identitatea părţilor;
  • precizarea expresă că salariatul lucrează la domiciliu;
  • domiciliul angajatorului;
  • funcţia/ocupaţia;
  • riscurile specifice postului;
  • data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
  • în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora; 4 durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
  • condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia; 4
  • salariul de bază şi periodicitatea plăţii acestuia;
  • durata perioadei de probă;
  • programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului său şi modalitatea concretă de realizare a controlului;
  • obligaţia angajatorului de a asigura transportul la şi de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime şi materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează.

Înfiinţaţi-vă propria firmă

Tot acasă puteţi pune pe picioare propria afacere, devenind persoană fizică autorizată (PFA). Astfel puteţi funcţiona ca o mică firmă şi vă puteţi vinde serviciile sau produsele, direct.

 
 

Urmărește-ne pe Google News