Anunțul, postat pe mai multe site-uri de locuri de muncă de către o companie de pază din Napoli, menționa că angajatul ideal trebuie să fie femeie, să nu fi trecut de 30 de ani, să vorbească fluent engleza, să aibă mașină și să fie „o fire jovială, cu o înfățișare atrăgătoare”.
„Vă rugăm să trimiteți o fotografie completă în costum de baie sau într-un obiect vestimentar similar”, mai scria în anunțul pentru jobul de 500 de euro pe lună.
Cerința privind poza în costum de baie a fost ulterior eliminată și anunțul a fost repostat, dar nu înainte ca o captură de ecran să fie distribuită masiv pe rețelele de socializare, stârnind indignarea publică.
Oltre alla paga da fame, meno di 5 euro per ora, chiedono una foto in costume da bagno per fare la receptionist.
— Il Serpe loco™ (@sempreciro) January 26, 2022
Che gente di merda. pic.twitter.com/lsiFXaqVYI
„Vor o fotografie în costum de baie? Ce anunț absurd”, a spus Chiara Marciani, consilier pe probleme de muncă la Napoli. „Este scandalos din mai multe motive – începând cu căutarea unei femei sub 30 de ani și cu salariul absurd de nepotrivit pentru angajamentul și sarcinile pe care le cere jobul”, a precizat consilierul.
Compania angajatoare, care își are sediul în cartierul de afaceri din Napoli, a transmis presei italiene că cerința trimiterii unei fotografii în costum de baie a fost „nepotrivită” și a dat vina pe o lipsă de atenție din partea „angajatului neexperimentat” care a redactat anunțul și care nu ar fi înțeles politica firmei în privința egalității de gen.
Ministrul italian al muncii, Andrea Orlando, le-a cerut inspectorilor instituției pe care o conduce să demareze o anchetă în acest caz.
„Problema sexismului persistă… trebuie să se lucreze mult mai mult în privința egalității de gen. Sunt atât de multe probleme care trebuie corectate, în special într-un oraș precum Napoli, care are o rată foarte mică de femei angajate”, a precizat Chiara Marciani.
Potrivit datelor din 2019 ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), mai puțin de jumătate dintre femeile italiene adulte aveau un loc de muncă. Situația a fost agravată de pandemia de coronavirus, femeile fiind afectate în mod disproporționat de pierderea joburilor.
Multe femei se văd forțate să demisioneze după ce rămân însărcinate, deoarece nu se pot împărți între muncă și viața de familie, lipsa unor unități de îngrijire a copiilor care să ofere servicii la prețuri accesibile și condițiile de muncă inflexibile fiind printre principalele motive ale deciziei lor de a renunța la job, notează The Guardian.
Sexismul este, de asemenea, foarte prezent în reclamele și panourile publicitare din întreaga Italie, astfel că Senatul a interzis anul trecut reclamele stradale și toate mijloacele de transport considerate sexiste sau discriminatorii.