Potrivit Vessel Finder și arhivei de incidente maritime Shipwrecklog, navă de marfă Dali de 948 de picioare (290 de metri) cu o capacitate de 10.000 de containere – părăsea terminalul de containere din Anvers îndreptându-se spre Bremerhaven, când s-a produs incidentul din urmă cu 8 ani.
Atunci, prova cargobotului (partea din față a navei) s-a rotit, făcând ca pupa să lovească partea laterală a cheiului, distrugând câțiva metri ai carenei.
Nava a fost reținută ulterior de autorități și a fost acostată în Deurganckdok, Belgia. Nu s-au înregistrat răniți sau o poluare a apei.
În momentul impactului, vremea era bună, iar incidentul a fost atribuit comandantului și pilotului de la bordul navei, relatează Vessel Finder.
La acea vreme, nava, construită în Coreea de Sud în 2015 de Hyundai Heavy Industries, era deținută de compania greacă Oceanbulk Maritime , dar a fost închiriată de Maersk.
Autoritatea Maritimă și Portuară din Singapore (MPA) a confirmat marți că Dali este înregistrată în Singapore și are 22 de membri ai echipajului la bord, toți indieni.
Podul Francis Scott Key din Baltimore, statul american Maryland, s-a prăbușit marți dimineață, după ce a fost lovit de nava de containere Dali.
FOTO: Hepta
DoarDiviziaB • 28.03.2024, 07:16
Nava trebuie arestată, firma sa plătească reparațiile sau nava vândută pt a acoperi o parte sau total reparația. Cineva trebuie sa plătească.
Meteor • 27.03.2024, 03:47
Se pare că înainte de ciocnirea cu pilonul podului luminile de pe navă de stingeau și aprindeau repetat, fapt observat și înregistrat de o cameră de luat vederi din apropiere. Concluzia preliminară a fost că doar o defecțiune tehnică putea fi la mijloc iar aceasta afectase sistemul de navigație al vasului.
Chiarasa • 27.03.2024, 09:16
Meteor • 27.03.2024, 03:47
Se pare că înainte de ciocnirea cu pilonul podului luminile de pe navă de stingeau și aprindeau repetat, fapt observat și înregistrat de o cameră de luat vederi din apropiere. Concluzia preliminară a fost că doar o defecțiune tehnică putea fi la mijloc iar aceasta afectase sistemul de navigație al vasului.
De la luminile alea i s a tras. Cand luminile se sting este semn ca nava intra in black out si este total neguvernabila. E cel mai prost lucru care se poate intampla. Nu mai are nici carma pentru a controla directia, nici motor principal pentru a controla viteaza sau sensul de deplasare. Situatia putea fi simplu prevenita daca foloseau 3 generatoare la tabloul principal, nu doua. Un generator a picat, al doilea a intrat in suprasarcina si a cazut si el. In general echipajele nu folosesc 3 generatoare la manevre, e un obicei vechi si prost. Apoi a mai fost ceva, viteza de reactie a echipajului. Fiind 1 noaptea, la manevra din compartimentul masini era prezent numai un echipaj redus, 2 ofiteri si un mecanic. Nava e dwstul de noua, construita in Coreea... Si astia au un fix sa o umple de electronica, cu care echipajele se familiarizeaza mai greu si viteza de reactie e mult redusa.