Autoritățile au spus că a existat o scurgere semnificativă de la nava transportatoare OS 35, joi, astfel că au fost desfășurate bariere maritime pentru a opri răspândirea petrolului în apă.
Până vineri dimineață, teritoriul britanic a declarat că 80% din motorina navei a fost extrasă.
Premierul a spus că următoarele 48 de ore sunt cruciale. Echipele ar urma să pompeze afară din navă păcura, care este cel mai poluant combustibil de la bord.
„Sunt foarte îngrijorat de o posibilă scurgere și nu mă voi liniști până când vasul nu va fi golit în întregime”, a declarat premierul Fabian Picardo pentru BBC.
Ce s-a întâmplat cu nava după impact
Deși avariată în urma impactului, nava OS 35 a continuat să înainteze, îndreptându-se spre Strâmtoarea Gibraltar, care leagă Marea Mediterană de Oceanul Atlantic. La un moment dat, căpitanul a transmis că a vasul a început să ia apă.
Oficialii din teritoriul britanic au decis atunci să ducă transportatorul, deja semiscufundat, pe uscat, pentru a preveni scufundarea completă a acestuia.
Autoritățile portuare au încercat să repare corpul navei, dar acesta s-a rupt în două și, până miercuri, păcură cu conținut scăzut de sulf a început să se scurgă în mare prin orificiile de aerisire ale rezervorului.
Căpitanul navei a fost arestat, scrie BBC.
Deși nava a eșuat pe partea de est a Stâncii din Golful Catalan, presa locală a scris că petrolul a ajuns până pe țărmul de vest.
„Cantitățile care au ajuns pe țărm sunt destul de mici și sperăm că se poate face o curățare completă”, a transmis premierul Gibraltarului.
Autoritățile spaniole au fost puse în alertă și au fost trimise patrule în zonele de coastă pentru a monitoriza posibila poluare în Golful Algeciras din Spania.