UPDATE ora 18:35: „Din dispoziția ministrului afacerilor externe Bogdan Aurescu, a fost deja convocată, în regim de urgență, Celula de criză interinstituțională în vederea inițierii demersurilor necesare pentru verificarea situației, confirmarea informațiilor referitoare la cetățenia și identitatea persoanelor răpite și întreprinderea acțiunilor specifice în astfel de cazuri”, se arată în comunicatul transmis de MAE, luni seara.
De asemenea, reprezentanții MAE au anunțat că au luat legătura cu angajatorul cetățeanului român, dar și cu Sindicatul Liber al Navigatorilor pentru alte „informații relevante în acest context.”
La bordul navei deținute de o companie din Marea Britanie se aflau 200 de persoane. Nava a fost atacată pe 29 noiembrie în Golful Guineei.
„Nava Agisilaos, sub pavilion Marshall Island a fost atacată de pirați azi-noapte, pe când traversa Golful Guineea, la 5 mile vest de Guineea și la 22 de mile de Togo. Echipajul a încercat manevre evazive de evitare a atacului, însă se pare că aceste manevre nu au reușit și nava a fost abordată de pirați”, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor la Digi24.
Ministerul Afacerilor de Externe monitorizează îndeaproape situația.
„Petrolierul ar fi avut la bord 23 de membri în echipaj înainte de incident, inclusiv cetăţeni ruşi, români şi filipinezi. Pirateria este un real pericol pentru navigatori și nu de puține ori aceste atacuri barbare au dus la pierderea vieții a mai multor navigatori, în ciuda faptului că aceste răpiri vizează direct un scop material, acela de a obține sume de bani din partea răpitorilor ”, se arată în comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor.
Primele date au arătat că nava a schimbat direcția spre tribord în momentul incidentului și a redus dramatic viteza, efectuând manevre pentru a evita atacul.
Acum, nava este securizată, iar autoritățile locale au fost notificate.
Acesta este al 24-lea astfel de incident din 2020.
La începutul lunii noiembrie, anul trecut, piraţii care acţionează în Golful Guineei au răpit 13 membri ai echipajelor de pe două nave aflate sub pavilionul unor state europene.
Între timp, măsurile operaţionale care ar fi trebuit implementate pentru limitarea acestui fenomen trenează.
În schimb, continuă ”atelierele de lucru”, ”discuţiile” la nivel de experţi în lupta contra pirateriei.