Armatorul sirian trebuia să prezinte un plan de aducere la suprafață a navei Queen Hind, pe propria cheltuială. Până astăzi, nu a făcut-o. Între timp, reprezentanții autorităților române au căutat și alte variante.
Au găsit o companie specializată în scoaterea epavelor de pe fundul mării, dotată cu macarale plutitoare gigant și scafandri specializați pentru astfel de operațiuni. Potrivit șefului Autorității Navale Române, Alexandru Mezei, costurile sunt destul de mari.
Două milioane de euro pentru 5 zile de operații
”Undeva la 1.840.000 euro, pentru cinci zile de operații. Ulterior, când a văzut greutatea cadavrelor, compania a mărit suma”, a declarat șeful Autorității Navale Române.
Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a anunțat că a recuperat toate cadavrele de oi din dreptul navei Queen Hind, din aria delimitată de barajele antipoluare. Echipele sunt pregătite să intervină în cazul în care vor mai ieși la suprafața apei și alte cadavre.
În zilele următoare, vaporul va trebui golit de oile moarte aflate pe punțile cele mai de sus, 6 și 7. Apoi, scafandrii specializați vor etanșa compartimentul mașini, silozurile de furaje și magaziile de marfă de sub puntea 6. Se vor aduce pompe de capacitate mare ce vor scoate apa din aceste spații, după care nava fiind mult mai ușoară va fi ajutată să se ridice cu o macara gigant. Ulterior va fi tractată la cheu, unde va fi golită de toată marfă.
Statul român urmează să își recupereze cheltuielile de la armator cel mai probabil în instanță.
Nava cu pavilion Palau s-a răsturnat pe 24 noiembrie în Portul Midia. La bordul ei se aflau aproximativ 14.000 de oi şi un echipaj format din 22 de marinari sirieni.
254 de animale au fost salvate.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro