„Această navă venea de la Mersin probabil către Sulina pentru un port ucrainean. Nu ştiu dacă era încărcată sau nu. Asta ar trebui să spună Autoritatea Navală Română. În dreptul localităţii Sfântu Gheorghe probabil ar fi fost o coliziune cu o altă navă, care este acum în zonă. O navă comercială cu pavilion Belize. O să dea şi Autoritatea Navală Română mai multe amănunte despre acest lucru”, a declarat Adrian Mihălcioiu.
Întrebat în ce condiţii se poate scufunda o navă atât de rapid, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a spus că „se poate scufunda foarte rapid dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile”, în condițiile în care era foarte veche și probabil că nu avea dublu bordaj.
„Nava fiind din ‘80 sau din ‘88, se poate întâmpla ca navele să se scufunde la coliziuni şi ştim foarte bine că se întâmplă în toată lumea coliziune marine şi navele unele se scufundă, altele sunt doar avariate, depinde unde s-a produs coliziune. Dacă s-a produs sub nivelul apei, atunci normal că nava dacă nu are anumite etanşeităţi sau anumite zone sigure, navele mai noi sunt cu totul altfel construite decât cele vechi”, a explicat Adrian Mihălcioiu.
În ceea ce-i privește pe cei opt marinari care s-au salvat, Adrian Mihălcioiu a precizat că nava nu s-a scufundat instantaneu și că „în trei minute poţi să te salvezi”.
„Nu ştiu aceasta în ce condiţii naviga. A fost inspectată în Egipt ultima dată şi a avut patru deficienţe. Nu ştiu ce fel de deficienţe, dar ea nu a fost reţinuţă. Nu a avut deficienţe majore. E o navă care a fost cumpărată anul acesta de la un alt proprietar, de la 1 ianuarie naviga cu noul proprietar”, a conchis Adrian Mihălcioiu.
O navă cu 11 marinari la bord s-a scufundat, sâmbătă, în zona Sfântu Gheorghe. Opt dintre ei au fost salvaţi, iar trei sunt daţi dispăruţi fiind căutaţi cu ajutorul mai multor nave şi al unui elicopter.
FOTO: Sindicatului Liber al Navigatorilor din Transportul Maritim
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
alx_sorin • 19.05.2024, 15:18
Nava MOHHAMED Z sub pavilion tanzanian a fost implicata intr-o coliziune cu nava MICHAEL sub pavilion Comore. Cei 8 marinari salvati de nava MICHAEL au fost predati autoritatii romane. Nava a putut ajunge in portul Varna cu partea prova deteriorata
alx_sorin • 19.05.2024, 15:43
alx_sorin • 19.05.2024, 15:18
Nava MOHHAMED Z sub pavilion tanzanian a fost implicata intr-o coliziune cu nava MICHAEL sub pavilion Comore. Cei 8 marinari salvati de nava MICHAEL au fost predati autoritatii romane. Nava a putut ajunge in portul Varna cu partea prova deteriorata
Nava MOHAMMED-Z venea de la Istambul cu destinatia Sulina ETA: May 18, 07:30. Nava MICHAEL venea de la Odesa cu destinatia Varna ATA: May 19, 04:53 UTC
alx_sorin • 19.05.2024, 15:54
alx_sorin • 19.05.2024, 15:43
Nava MOHAMMED-Z venea de la Istambul cu destinatia Sulina ETA: May 18, 07:30. Nava MICHAEL venea de la Odesa cu destinatia Varna ATA: May 19, 04:53 UTC
Daca luam ca referinta punctul de plecare si destinatia celor doua nave, putem considera ca la intersectia celor doua rute, nava MOHAMMED-Z trebuia sa dea prioritate de trecere navei MICHAEL
danpreda76 • 19.05.2024, 10:51
O nava intra in apele teritoriale ale Romaniei si noi nu stium unde se ducea? fiind in Schengen maritim? Si noi nu avem radare care sa ne spuna daca a fost o nava in apropierea ei ca sa stim daca a fost o coliziune? fiind in Schengen maritim Si excludem minele si dronele marine ratacite? Dar si un atac intentionat? Tot Securistan scrie pe harta in dreptul nostru
NicolaeS • 19.05.2024, 08:04
Ceva sigur se musamalizeaza. Nicio informatie clara. Nu se stie nimic concret. Nici de nava, nici de ce transporta, nici ce s-a intamplat. Ciudat ! Nu exista radare, inregistrari, 8 persoane salvate care ar putea spune ceva? Doar ambiguitate sau dorinta de a nu se afla nimic.