Sofer de la SPP, un Mercedes luxos blindat, deschizator de coloana cu girofar si un timp-record de 15 minute pe traseul Aeroportul Otopeni – Palatul Parlamentului, fara culoar unic insa, direct prin traficul care de obicei ne scoate peri albi. Aceasta a fost experienta traita de reporterii Libertatii cu masina folosita de nimeni altcineva decat presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy.

Limuzinele blindate Mercedes S Guard 600L, care sunt puse la dispozitia demnitarilor la  la evenimentele politice din intreaga lume, sunt adevarate buncare luxoase pe patru roti. Aceste masini se remarca prin sisteme de siguranta uimitoare, portierele, podeaua si capota oferind protectie impotriva grenadelor de mana, schijelor si gloantelor. In plus, rezervorul de combustibil este autoetansator si rezistent la foc, pericolul ca acesta sa se aprinda din cauza unei probleme tehnice sau in timpul unui incendiu fiind aproape inexistent.  Pentru orice eventualitate, in cazul unui incident de acest gen, porneste imediat sistemul de alarma.

In ceea ce priveste anvelopele, acestea sunt run-flat, asigurand continuarea drumului fara probleme, pe distante de zeci de kilometri, la o viteza medie in conditiile in care aerul din interior a fost pierdut din cauza perforarii. Mai mult, tot datorita acestei caracteristici, anvelopele nu se turtesc sub greutatea impresionanta a automobilului.

Greutatea masinii e comparabila cu cea a patru Loganuri puse la un loc, mai exact 4 tone! Iar sub capota se ascunde un adevarat monstru. Motorul de 5.500 de centimetri cubi dezlantuie nici mai mult, nici mai putin de 500 de cai putere!

Limuzina poate costa si 400.000 de euro

Daca de fiecare data cand veneam de la aeroport, bucuria de a ne intoarce in tara sau bucuria a-i aduce acasa pe cei dragi era inlocuita rapid de stresul traficului criminal de pe DN1, in interiorul Mercedesului lui Sarkozy timpul nu a stat in loc. Cum am dispus de un deschizator de coloana pe traseul Aeroportul Otopeni – Palatul Parlamentului, nu am mers mai mult de un sfert de ora. Din pacate, in urma presedintelui francez nu a mai ramas nimic in masina. Nici o poza cu Carla Bruni in buzunarul pentru documente si nici macar o pata de vin frantuzesc pe tapiteria masinii. In schimb, ne-am putut face o imagine despre ce inseamna sa nu iti permiti sa petreci ore bune prin trafic si sa te simti complet protejat intr-o masina. Si nu orice fel de masina, ci una al carei pret oscileaza intre 200.000 si 400.000 de euro.

Franarea este eficienta, datorita seturilor de patru placute de frana montate pe fiecare roata in parte (foto 1). Rotile pot rezista unei rafale de focuri, pentru ca au un sistem care le poate tine sub presiune pe o distanta de 80 de kilometri, la o viteza de 90 de kilometri la ora. Geamurile, groase de 10 centimetri (foto 2), si toata caroseria, inclusiv partea de sub masina, rezista unui atac cu mitraliera Kalasnikov sau cu grenade.

Limuzina dispune de scaune incalzite (foto 3) si ventilate, tapitate cu piele si dotate cu sistem de masaj lombar, scaune ce aduc mai degraba a fotolii. Asta face ca privitul la televizoarele montate pe tetierele din fata (foto 4) sa fie mai mult decat placut.

Mercedesul S 600L e dotat cu telefon atat pentru locurile din spate, cat si pentru cele din fata (foto 5 si 6), dar si cu un fax (foto 7)

 
 

Urmărește-ne pe Google News