Nu există spaţii de servicii
Odată intrat pe ciotul din A3, începi să te bucuri, motivul fiind starea impecabilă a carosabilului, mai ales cele trei benzi pe sens din primii 32 de kilometri. De aici se poate vedea cel mai clar că lucrările de infrastructură sunt praf! Pasarele neterminate sau parcări lipsă. Pe viitoarele spaţii de servicii, mult mai mici decât cele de pe A1 şi A2, nu e turnat nimic! Sunt doar loturi de pământ parcelate şi acoperite cu balast. Alte lucrări, alte distracţii. Singurele “parcări” sunt alveolele de urgenţă, unde evident nu sunt telefoane, sau banda de urgenţă. Poţi opri dacă nu te întâlneşti cu vreun echipaj de la Rutieră, care să urle prin staţie “Mişcaţi- vă! Acum!”, aşa cum am păţit noi. De-a râsu – plânsu! Alte pasarele, blocate cu gard şi lacăt, puteau fi folosite doar pentru înscrierea pe sensul opus, doar că pe benzile de degajare încăpea o singură maşină! Am bănuit că e vorba de drumuri tehnice. Până la urmă, am reuşit să parcurgem distanţa Bucureşti- Ploieşti în 45 de minute. Ce-i drept, autostrada rămâne, totuşi, un drum rapid, mult mai sigur decât “bătrânul” DN1, unde oricând te poţi trezi pe mijlocul drumului cu câte o băbuţă care trage după ea o butelie, cu vreun biciclist trotilat sau cu haite de câini… Totuşi, dacă pentru o autostradă de 55 km, construită în câmpie, unde terenul nu e accidentat şi e drept, s-a întârziat predarea cu doi ani, suntem curioşi cât va dura execuţia bucăţii dintre Ploieşti şi Braşov, unde constructorii vor fi nevoiţi să ridice viaducte sau să străpungă munţi?
Cifrele ruşinii
- 5 ani – atât le-au trebuit constructorilor pentru a face 55 km de autostradă
- 4 miniştri – Radu Berceanu, Anca Boagiu, Mihai Nazare şi Ovidiu Silaghi sunt şefii de la Transporturi care s-au chinuit să finalizeze autostrada
- 200.000.000 € – a dat statul român pentru cei 55 de kilometri de autostradă care leagă Bucureştiul de Ploieşti
Autostrada Bucureşti – Ploieşti
- KILOMETRUL 32. Aici ar fi trebuit să fie primul nod rutier care să-ţi permită să întorci sau să te înscrii spre Snagov/Ghermăneşti. Ieri încă se lucra, dar pasarela şi căile de degajare erau gata în proporţie de 90%
- Moara Vlăsiei. Al doilea nod ar trebui să aibă ieşiri spre Baloteşti. Ghinion, aici e mai rău! Pasarelele şi căile de degajare sunt încă la stadiul de… maldăr de pământ!
- 19 pasarele. Am numărat 19 pasarele peste cei 55 de kilometri, majoritatea facilitând drumuri de ţară, pe câmp! Altele se opreau pur şi simplu… în porumb! Alta se oprea direct în coroanele copacilor
- Încă se lucra. În apropiere de Ploieşti, un utilaj complet nesemnalizat ocupa prima bandă a autostrăzii, unde momentan limita de viteză e de 100 km/h, montând un parapet din beton!
Spre mare se circulă cu 80 km/h
Tronsonul Cernavodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui a fost inaugurat, ieri, de mai multe oficialităţi. Edilul Constanţei, Radu Mazăre, a spart însă monotonia evenimentului. El a testat autostrada la volanul unul autoturism Morgan, de culoare roşie. Tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia are o lungime de 20 km şi, pentru moment, pe aici se va circula doar pe o bandă, cu o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră.
La ei se poate! Bulgarii au făcut o autostradă de 70 km cu 154.000.000 €
De câţiva ani, bulgarii ne dau lecţii în materie de turism. Mai nou, ei ne-au umilit şi în materie de autostrăzi! Începute în urmă cu doi ani, două tronsoane ale autostrăzii Tracia (nr. – Sofia – Burgas), între Stara Zagora şi Nova Zagora şi între Nova Zagora şi Yambol, spre litoralul Mării Negre de la sud de Dunăre, au fost predate înainte de termen. Adică, mai devreme cu un an! Vorbim de o distanţă totală de aproape 70 de kilometri de autostradă pentru care au plătit 154 de milioane de euro. În mai 2010, la inaugurarea lucrărilor, premierul bulgar, Boiko Borisov, a dat primele detalii legate de costul construcţiei. “În Austria şi în Grecia, un kilometru de autostradă costă 10 milioane de euro, în Ungaria, 11 milioane, în Germania şi în Cehia, 19 milioane, în România – 27 milioane de euro, în timp ce în Bulgaria, autostrada Tracia costă doar 2,2 milioane de euro pe kilometru”, se lăuda Borisov. Şi pe bună dreptate!