O parte dintre pasagerii avionului care s-a lovit de o masina, pe 30 decembrie 2007, pe Aeroportul ‘Henri Coanda’ de la Otopeni, s-au constituit intr-un grup ce va depune o plangere in instanta pentru traumele suferite ca urmare a accidentului.
Ceea ce trebuia sa fie o vacanta in Egipt s-a transformat, inca de la decolare, intr-un cosmar a carui amintire le va da fiori reci probabil toata viata. Bucuresteanca Daniela Nita (42 de ani) a fost la bord cand a avut loc accidentul. ‘Ne bucuram ca vom petrece Revelionul in Egipt. Asta pana la decolarea avionului si izbitura care ne-a bulversat. Ne-au transformat calatoria in infern’, spune Daniela Nita. Dintre cei 117 pasageri care se aflau la bord atunci, patru au renuntat la vacanta si nu s-au mai imbarcat in alt avion pus la dispozitie de compania aeriana.
O femeie s-a ales cu arsuri
‘Am coborat pe aripa avionului si pentru ca am venit in contact cu substanta data pe el pentru a-l dezgheta, mi-am ars pielea. Am fost la Institutul de Medicina Legala si am un certificat care atesta asta’, sustine doamna Nita. Mama ei, in varsta de 67 de ani, a facut infarct cand a vazut la televizor accidentul.
‘Dintre toti pasagerii care se aflau atunci in avion suntem doar zece, constituiti intr-un grup care va face plangere in instanta pentru neajunsurile prin care am trecut, dar ii asteptam si pe altii sa ni se alature’, spune femeia.
Ancheta nu s-a finalizat nici dupa o luna
O luna a trecut de cand un Boeing 737 al Tarom s-a ciocnit, pe pista Aeroportului ‘Henri Coanda’, cu o masina a echipelor de mentenanta apartinand UTI, la 30 decembrie 2007. Ancheta demarata in acea zi nu a fost finalizata nici azi, presedintele comisiei, Mircea Ciuca, promovand simpla idee a coordonarii ‘necorespunzatoare intre turnul de control si echipa de interventie la balizajul pistei’. Totusi, cateva detalii ale anchetei ‘au rasuflat’ in presa, indicand chiar o petrecere de final de an in turnul de control sau faptul ca un controlor de trafic aerian si-a amintit de masina de pe pista abia dupa ce a dat aprobarea pentru decolare. Compania UTI, careia ii apartine masina distrusa, a creat chiar un blog, detalii-incident-aviatic.uti.ro, unde sunt prezentate detaliile anchetei.