Cuprins:
Cunoscut și ca „părintele Ferrari F40”, Materazzi a fost creierul din spatele unor mașini precum Lancia Stratos, Ferrari 288 GTO, Ferrari F40 și Bugatti EB110.
:contrast(8):quality(75)/https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/ferrari-f40-1.jpg)
Născut în 1939 în Cilento, sudul Italiei, Materazzi a urmat o carieră în inginerie, contrar originilor sale modeste. După absolvirea facultății la Napoli, a început să predea, dar pasiunea pentru proiectarea mașinilor l-a condus spre industria auto.
Începutul carierei la Lancia
Materazzi și-a început cariera la Lancia, în Torino. Acolo și-a demonstrat expertiza în calcule și optimizări tehnice, contribuind semnificativ la dezvoltarea modelului Lancia Stratos. Această experiență i-a permis să-și perfecționeze cunoștințele despre supraalimentare.
Era turbo și colaborarea cu Ferrari
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_41bed5f8762293b0eb645d6ff4bc2f5a.jpg)
În anii ’70, odată cu revoluția turbo în motorsport, Materazzi a fost recrutat de Ferrari. Inițial reticent, Enzo Ferrari a acceptat dezvoltarea acestei tehnologii. Materazzi a proiectat atât modele de serie, cât și vehicule de curse pentru celebra marcă italiană, potrivit 24Auto.
Crearea Ferrari F40
Într-o perioadă dificilă pentru Ferrari, Materazzi a propus crearea unor modele mai exclusiviste și performante. Proiectul său de căpătâi a fost Ferrari F40.
Ferrari F40 a atins un record de viteză de 325 km/h în 1987, devenind un reper în istoria mărcii.
Personalitatea inginerului
În ciuda asocierii cu mașini spectaculoase, Materazzi avea o personalitate discretă. Prefera liniștea bibliotecii sale, dedicându-se lecturii și scrierii de cărți tehnice. Ironic, evita interacțiunile cu clienții bogați ai Ferrari.
Ultimele proiecte și retragerea
După succesul F40, Materazzi s-a retras treptat din Ferrari, nemulțumit de direcția impusă de Fiat. A colaborat ulterior cu Cagiva și Bugatti, contribuind la dezvoltarea modelului EB110.
Nicola Materazzi s-a stins din viață în 2022, la vârsta de 83 de ani. Deși retras din industria auto, moștenirea sa rămâne vie prin mașinile emblematice pe care le-a creat. Contribuția sa la dezvoltarea unor supercaruri italiene legendare îl plasează printre cei mai importanți ingineri auto ai generației sale.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_355721eca2e817a0b28579cab9a9fca8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_6e89aeb86663aeb2ca96187f256fca75.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_fe63f7ecfe76ba356e3c12d34cc0d859.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_8286e0e013a31e5326eee8b29042e37b.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ac307b3fabdcd88c0c9e71b054963dae.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b0b78bce03d5a2c735fe4f7ed42e1726.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_943bd589897d13f1f4aeeab5c08d1531.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_8e7fe8d2c12c68dd853764ffa0e25cb1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_7487f654eaf4e867f6de46c5b40e0381.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_dddd433ec1f86c990ec8a1c034321074.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_f4985cb70de2d3e0383b69da3a1b898d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_02fc53635ea0135ce02f95756c30f066.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_2c51935e9925070f07c38e077deaff16.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_b0c7f2e533a4cff80fc8db1805f41db1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_acd6d3547c57a66c195f7b1686a8a970.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_c8867dafbf7b2f24feeaf1d9dcf10b6d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_d7f9120c843d9663f1a676ab02e3349c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_ef184f9e138e6ee61550ff73aecf8b40.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.