Cunoscut și ca „părintele Ferrari F40”, Materazzi a fost creierul din spatele unor mașini precum Lancia Stratos, Ferrari 288 GTO, Ferrari F40 și Bugatti EB110.

Close-up, Rear view of a Ferrari F40, on display at the 2021 London Classic Car ShowIcon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 4

Născut în 1939 în Cilento, sudul Italiei, Materazzi a urmat o carieră în inginerie, contrar originilor sale modeste. După absolvirea facultății la Napoli, a început să predea, dar pasiunea pentru proiectarea mașinilor l-a condus spre industria auto.

Începutul carierei la Lancia

Materazzi și-a început cariera la Lancia, în Torino. Acolo și-a demonstrat expertiza în calcule și optimizări tehnice, contribuind semnificativ la dezvoltarea modelului Lancia Stratos. Această experiență i-a permis să-și perfecționeze cunoștințele despre supraalimentare.

Era turbo și colaborarea cu Ferrari

Felix Baumgartner a murit într-un accident de parapantă. Iubitul Mihaelei Rădulescu avea 56 de ani
Recomandări
Felix Baumgartner a murit într-un accident de parapantă. Iubitul Mihaelei Rădulescu avea 56 de ani

În anii ’70, odată cu revoluția turbo în motorsport, Materazzi a fost recrutat de Ferrari. Inițial reticent, Enzo Ferrari a acceptat dezvoltarea acestei tehnologii. Materazzi a proiectat atât modele de serie, cât și vehicule de curse pentru celebra marcă italiană, potrivit 24Auto.

Crearea Ferrari F40

Într-o perioadă dificilă pentru Ferrari, Materazzi a propus crearea unor modele mai exclusiviste și performante. Proiectul său de căpătâi a fost Ferrari F40.

Ferrari F40 a atins un record de viteză de 325 km/h în 1987, devenind un reper în istoria mărcii.

Personalitatea inginerului

În ciuda asocierii cu mașini spectaculoase, Materazzi avea o personalitate discretă. Prefera liniștea bibliotecii sale, dedicându-se lecturii și scrierii de cărți tehnice. Ironic, evita interacțiunile cu clienții bogați ai Ferrari.

Ultimele proiecte și retragerea

După succesul F40, Materazzi s-a retras treptat din Ferrari, nemulțumit de direcția impusă de Fiat. A colaborat ulterior cu Cagiva și Bugatti, contribuind la dezvoltarea modelului EB110.

Nicola Materazzi s-a stins din viață în 2022, la vârsta de 83 de ani. Deși retras din industria auto, moștenirea sa rămâne vie prin mașinile emblematice pe care le-a creat. Contribuția sa la dezvoltarea unor supercaruri italiene legendare îl plasează printre cei mai importanți ingineri auto ai generației sale.

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.