Cel supranumit de popor “Prinţişorul” şi-a dorit să facă armata la aviaţie, după ce a primit cadou un avion de mici dimensiuni de la regina Angliei.
Astfel, în 1976 se instituia la Bobocu o adevărată Omerta pe perioada cât fiul dictatorilor urma să-şi ia brevetul de zbor la termen redus.
Timp de 40 de ani, foştii colegi ai lui Nicuşor Ceauşescu au ţinut la secret aventurile pe care copilul de suflet al lui Ceauşescu le-a avut la şcoala de aviaţie de la Buzău.
Piloţii care l-au avut coleg pe copilul dictatorilor au trăit o adevărată tragicomedie, timp de şase luni, presărată cu ameninţări venite de la securişti, dar şi cu poveşti ieşite din comun.
“Când au aflat că vine Nicuşor, ne-au făcut rapid instructajul și ne-au spus că… fără poker, distracţii sau bancuri, că altfel toată lumea zboară, în frunte cu mine! Ne-a ameninţat comandantul. Numai să sufle careva şi o să vă blestemaţi zilele”, povesteşte comandorul în rezervă Marcel Smoleanu, vicepreşedinte A.R.P.I.A. filiala Buzău şi redactor la revista Aripi Buzoiene.
Secretul era absolut şi nimeni n-a avut curajul până acum să încalce consemnul dat de Securitatea lui Ceauşescu despre stagiul militar al lui Nicuşor. Abia acum s-a aflat cum stabilimentul aerian s-a tranfosrmat rapid într-un cuibuşor de nebunii.
Deşi au trecut atâţia ani, foştii piloţi care l-au avut coleg spun că acesta nu s-a comportat niciodată cu superioritate, ba, dimpotrivă, le-a făcut aviatorilor mici favoruri. Fiindcă Nicuşor locuia la etajul 1, într-un apartament cu trei camere, situat deasupra grupului din Buzău, piloţii şi-au permis să ceară câte ceva de la vecinul pricopsit.
“El venise să facă şi armata, dar era interesat mai mult să-şi ia brevet de zbor pentru avionul primit cadou. Cu toate astea ţinea la micile distracţii. Avea două maşini, un Audi şi un Renault, cu care pleca glonţ, când avea chef, la Bucureşti. De multe ori venea însoţit de prieteni şi femei extrem de cochete. Veneau maşini speciale care îl aprovizionau cu lăzi de băutură, jucau poker şi trăgeau chefuri până la ziua”, îşi mai aminteşte Marcel Smoleanu.
Zbura cu IAR 823
Nicu Ceauşescu şi-a făcut stagiul militar pe un avion IAR cu elice, întrucât suferea de o afecţiune cardiacă ce nu-i permitea să zboare cu avionul cu reacţie. Deşi toţi piloţii devenau şefi de promoţie după trei ani de stagiu, Nicu Ceauşescu a devenit în doar şase luni.
”Noi stăteam la parter şi dimineaţa şi seara ne întâlneam pe scări. Saluta, zâmbea şi ne întreba ce mai facem. Într-o seară, când jucam table, am rămas fără ţigări şi eram cu toţii supăraţi că nu avem de unde să cumpărăm. Atunci a venit unul cu ideea să punem pariu, cine are curaj să-i ceară lui Tovarăşu… şi m-am dus eu. M-a invitat înăuntru, dar n-am intrat că ar fi trebuit după aia să dau notă explicativă la Securitate. A zâmbit şi m-a întrebat de care vrem? Kent sau Marlboro? Am spus că vreau Snagov, dar mi-a dat Kent. Am vrut să iau trei ţigări, pentru fiecare dintre noi câte una, dar el ne-a dat două pachete”, mai spune comandorul Marcel Smoleanu.
Foştii colegi ai lui Nicuşor, trecuţi acum de 70 de ani, îşi mai amintesc cum „prinţişorul” venea dimineaţa la raport îmbrăcat într-o uniformă impecabilă. Singurele vizite părinteşti le primea doar dinspre mamă, tatăl neavând timp pentru deplasările la Buzău.
Cât privește relaţia cu Nadia Comăneci, garda de corp a lui Nicu Ceauşescu spune că„n-a iubit-o niciodată, se întâlneau numai pentru o anumită treabă!”.
În schimb, vezi cum arată azi marea iubire a lui Nicu Ceaușescu. Incredibil ce bine se ține la 60 de ani…
CITEȘTE ȘI… Melania Trump, o altfel de primă doamnă, se distanțează tot mai mult de soțul ei