„Avem un contract demnat cu Astra Arad pentru 100 de tramvaie, de 36 de metri. Cele care se văd sunt primele 6 din acest contract. Conform contractului, primul tramvai trebuie să vină în luna august 2022, dar domnul director ne-a făcut o surpriză şi ne spune că la 1 iunie o să avem primul tramvai”, a declarat Nicuşor Dan, în timpul vizitei de luni de la Fabrica Astra Vagoane Arad.
Nicuşor Dan a precizat că Bucureştiul nu a produs decât 17 tramvaie începând din 1990.
„Bucureştiul are nevoie de transport public, pentru a convinge oamenii să circule cu transportul public şi nu cu maşina proprietate personală, este nevoie de investiţii în zona de transport public. Bucureştiul după 1990 nu a produs în uzina proprie decât 17 tramvaie, tot restul de tramvaie pe care le avem, aproximativ 300, sunt de dinainte de 1990. Cu acest lot de 100 de tramvaie, cu 100 de autobuze si contractul de troleibuze pe care o să le scoatem în achiziţie publică, reînnoim flota”, a explicat Nicuşor Dan.
Potrivit STB, vagoanele cu durata de exploatare depășită, precum cele din gama Tatra, vor fi retrase din circulație etapizat, odată cu sosirea eșalonată a noilor tramvaie Imperio de 36 de metri, începând cu luna august 2022, și introducerea acestora în exploatare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55.
Ce dotări au noile tramvaie
Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 metri, au o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum și un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii, anunţă STB.
Ușile, zonele de acces și trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilități locomotorii și/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar și a celorlalți călători pe toată lungimea vagonului.
Noile tramvaie Imperio sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces.
Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, precum și WIFI gratuit pentru călători.
În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai. Noile vehicule au un nivel de zgomot redus, sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor.
Ca noutate, în aceste tramvaie călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori atunci când nu este folosit, ami anunţă STB.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro