Potrivit sindicaliștilor, unul dintre motive este legat de declaraţiile lui Adrian Criţ, potrivit căruia „Furturile de combustibil sunt la ordinea zilei, avem plângeri penale efectuate. Pe de altă parte, piesele şi componentele comandate dispar din punctele de lucru”, sugerând că „supraconsumul” este similar cu „furtul”, iar salariaţii sunt hoţi de combustibil şi piese de schimb, descoperind la autobaze un supraconsum de 220 de tone motorină.
Reprezentanţii sindicatului STB mai susțin că Nicuşor Dan s-a antepronunţat în ce priveşte cercetările disciplinare, declarând: „O să vedem inclusiv oameni cărora li se va desface contractul de muncă”, iar directorul general a afirmat: „Cu siguranţă o să fie angajaţi concediaţi, după analiza din comisiile de cercetare disciplinară”.
„Faptul că directorul general a «forțat» salariaţi să participe în comisiile de cercetare disciplinară, dându-le dispoziţie clară că dacă nu vor propune concedierea celor care au refuzat să iasă în traseu, chiar ei, cei din comisii, vor fi cercetaţi disciplinar. Faptul că atât primarul general, cât şi directorul general vehiculează fel de fel de cifre drept prejudiciu cu scopul vădit de a pune opinia publică şi cetăţenii împotriva salariaţilor STB SA”, mai justifică sindicaliştii.
Sindicaliștii mai transmit că aceste ”declarații mincinoase” i-au făcut să ia atitudine și să depună plângeri penale.
Toate aceste declaraţii mincinoase la adresa sindicatului şi a persoanelor din conducerea acestuia ne-au determinat să luăm atitudine şi vom face, la rândul nostru, plângeri penale celor care au făcut aceste declaraţii.
Sindicatul STB:
Reprezentanții sindicatului au mai precizat că ”în vederea reprezentării şi asigurarea suportului juridic tuturor celor care vor fi cercetaţi”, au semnat ”un contract de asistenţă juridică cu Societatea Civilă de Avocaţi Cuculis şi Asociaţii”.
Angajații STB au intrat joi, 20 ianuarie, în grevă, acuzând că revendicările lor salariale au fost ignorate și cerând demisia directorului general, Adrian Criț. Circulația de suprafață a fost reluată marți, 25 ianuarie, după cinci zile în care transportul public din Capitala a fost paralizat.
La o săptămână după încheierea protestului, Nicuşor Dan a estimat că greva a generat pierderi de 13 – 14 milioane de lei, în timp ce Adrian Criţ a precizat că, după protestul despre care Tribunalul București a decis în două rânduri că e ilegal, angajaţii au înţeles că nu pot ignora legea şi obligaţiile pe care le au faţă de bucureşteni.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro