Primul tramvai Astra a venit în București în luna iunie, iar de atunci Municipalitatea încearcă să facă recepția. Inițial, Nicușor Dan a anunțat că tramvaiele vor intra în circulație în septembrie.
Cu toate acestea, tramvaiele au rămas mai multe luni în depourile STB, întrucât Comisia de Recepție din PMB a tot amânat aprobarea lor, mărul discordiei fiind motorul montat pe boghiurile tramvaielor, care este altul decât cel promis.
„Comisia de Recepție a terminat evaluarea documentelor și a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini. În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație”, a anunțat, joi, Nicușor Dan.
20 de tramvaie Imperio Metropolitan fabricate de Astra Vagoane Arad vor circula pe linia 41, aici urmând să fie introduse prima dată.
Câte 12 vor circula pe liniile 21, 25, 1, 10 și 32, iar alte câte 10, pe liniile 40 și 55. Acestea sunt cele mai aglomerate trasee.
Noile tramvaie sunt mai mari decât cele aflate în uz. Au o lungime de 36 de metri, o lăţime de 2,4 metri şi o înălţime de 3,6 metri. Fabricat din oţel, tramvaiul cântărește aproximativ 47 de tone și a fost proiectat pentru o putea atinge o viteză constructivă de 70 km/h (limitată la 50 km/h). Acesta are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune.
Primele probleme cu tramvaiele din Capitală au apărut acum patru ani. Municipalitatea a oferit contractul de licitație pentru vehicule unei companii din Turcia, în urma unui „aranjament” neconform girat de fostul edil Gabriela Firea, după cum a arătat Libertatea la vremea aceea. Astra a făcut contestație și a câștigat procesul, iar pentru că toate căile din instanță au fost epuizate, contractul de livrare a celor 100 de tramvaie a fost oferit companiei românești.