„Se duce un uriaş dintre antreprenorii italieni”, a reacţionat ministrul adjunct al dezvoltării economice, Gilberto Pichetto.
Nino Cerruti a fost cel care introdus „casual chic” în moda masculină high-end. În 1967, Nino Cerruti a fost primul designer care a lansat la Paris propria sa etichetă de pret-a-porter de înaltă calitate pentru bărbaţi.
„A avea stil înseamnă a combina cultura cu arta”, spunea Nino Cerruti, un maestru care evita rafinamentul cu orice preţ.
Născut la 25 septembrie 1930 la Biella, el s-a văzut constrâns să-şi abandoneze studiile de filosofie la vârsta de 20 de ani, după decesul tatălui său Silvio, pentru a prelua fabrica textilă de familie, renunţând astfel la visul de a deveni jurnalist.
În anii 60, Cerruti s-a întâlnit cu un anume Giorgio Armani, cu patru ani mai mic, şi l-a angajat ca designer pentru vestimentaţia masculină. Tandemul, care a marcat profund lumea modei, s-a separat un deceniu mai târziu, după decizia lui Armani de a-şi fonda propria casă de modă în 1975.
Nino Cerruti a fost, de asemenea, designer oficial al echipei Ferrari în concursurile de Formula 1,