Renault vrea să separe diviziile de mașini electrice și de mașini bazate pe motoare termice, urmând să creeze două entități separate, pe măsură ce intenționează să treacă spre vehicule nepoluante.
Prin aducerea de parteneri în divizia de motoare cu ardere internă, Renault intenționează să elibereze fonduri pentru a investi în mașinile electrice, o tehnologie în care a fost pionier alături de Nissan și Mitsubishi, dar în care a fost eclipsat de companii precum Tesla.
Concentrare pe Franța
Renault intenționează să aloce câte 10.000 de angajați pentru unitățile de mașini electrice și cu ardere internă.
Conform sursei citate, grupul francez vrea să dețină în continuare majoritatea acțiunilor în divizia electrică, ce ar putea fi listată pe bursă printr-o ofertă publică în a doua jumătate a anului 2023.
Ce ar putea conține divizia de motoare termice
În unitatea de motoare cu combustie internă va rămâne acționar de referință, dar fără control, spun două surse. Una dintre acestea a afirmat că Renault ar putea rămâne cu o cotă de 40% din acțiuni.
Entitatea va cuprinde fabricile de motoare și cutii de viteze pentru mașinile pe combustibili fosili și cele hibride și va include unitățile din Spania, Portugalia, Turcia, România (care produce Dacia) și America Latină.
Unitatea de motoare electrice va avea sediul în Franța, iar cea de motoare pe combustie va avea sediul în străinătate.
Nissan, în prim-plan
Luca de Meo, directorul executiv al Renault, a menționat în luna aprilie că printre potențialii parteneri pentru divizia de motoare pe combustie ar fi Nissan, dar și alte grupuri din domeniul automotive și investitori pe termen lung, conform sursei citate.
Nissan este deja partener de alianță cu Renault și deține și o treime din constructorul japonez Mitsubishi.
De Meo va călători în Japonia luna viitoare pentru a discuta potențiala participare japoneză în proiectele sale electrice și pe motoare clasice.
Chinezii intră în scenă
Renault se află în mijlocul unei restructurări pentru a-și restabili finanțele, iar recent a semnat o serie de parteneriate dincolo de alianțele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi și Mercedes.
Unul dintre acestea este cel cu grupul chinez Geely, proprietarul Volvo. În această lună, Renault a vândut 34% din divizia sa sud-coreeană către Geely. Grupul chinez este și unul dintre cei mai mari acționari ai Mercedes.
Renault va produce împreună cu Geely mașini hibride la fabrica sa din Busan, Coreea de Sud.
Renault a ajuns să aibă o divizie în Coreea de Sud după ce a cumpărat majoritatea acțiunilor la constructorul Samsung Motors în anul 2000. În 2021, Samsung și-a vândut pachetul de 19,9% din acțiunile deținute la aceasta către Renault, potrivit Korea Herald.
Ford a făcut același lucru
O separare similară între divizia de mașini electrice și cea a motoarelor pe combustie a făcut și Ford.
Concomitent, Ford a transferat acțiunile fabricii de la Craiova către Ford Otosan, compania mixtă pe care grupul o deține în Turcia alături de Koç Holding.