Zilele trecute ministrul mediului Rovana Plumb a dat o declaraţie confuză despre „tributul” aplicat proprietarilor de autoturisme care îşi înmatriculează maşinile în România. Ea a spus că de un an de zile nu se mai colectează taxa de primă înmatriculare. În realitate, taxa se colectează, doar că de-a lungul anilor au fost făcute modificări în denumirea birului şi a modului de calcul, şi acum se numeşte altfel. Ceva, totuşi, a fost suspendat. La începutul anului a fost votată şi publicată în Monitorul Oficial o variantă ciudată a taxei. Când o persoană cumpăra un autoturism înmatriculat în România înainte de 2007, când a intrat acest bir în vigoare, era obligată să achite „tributul” când trecea maşina pe numele său, şi automat schimba numărul de înmatriculare. Pentru că au existat multe numulţumiri şi chiar protestatari care au ieşit în stradă, în perioada manifestaţiilor de iarna trecută, Guvernul a suspendat varianta de calcul pentru un an. Practic, cine se confrunta cu această situaţie trebuia să vândă sau să cumpere maşina în cauză în 2012.

Acum, că ne-am lămurit să vedem despre ce altă variantă a traxei vorbea doamna ministru… La începutul anului formula taxei despre care am scris mai sus intra în vigoare, dar la scurt timp era suspendată pentru un an, lăsând în vigoare vechea formulă, care se plăteşte şi acum, adică cea din 2011. Deşi anul următor suspendarea „expira” urmând să fie aplicat un „tribut” regândit, ministrul mediului Rovana Plumb a mai explicat că o echipă de specialişti lucrează deja la elaborarea altei forme a taxei! În toamnă, formula va fi prezentată şi probabil, în acea perioadă sau din 2013 va intra în vigoare. Totuşi, ministrul doreşte o taxă mai mică susţinând ideea de a calcula birul doar în baza normei de poluare a maşinii, eliminând astfel criteriul care ţinea cont şi de anul de fabricaţie al autoturismului. Chiar şi aşa, Rovana Plumb a făcut referire şi la respectarea angajamentului pe care ţara noastră îl are cu Uniunea Europeană, de a reduce cu 20% emisiile de bioxid de carbon. Acest lucru poate însemna că maşinile cu norme de poluare mici, non-euro, Euro 2 sau Euro 3, de obicei second-handuri vechi, vor fi taxate aspru.

 
 

Urmărește-ne pe Google News