Lucrările la calea ferată, care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, sunt incluse în două mari proiecte feroviare, unul cu finanţare de la bugetul de stat, iar cel de-al doilea cu finanţare din fonduri europene, scrie HotNews.
1. Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (7,9 km)
Lucrările pentru dublarea liniei de cale ferată între Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima etapă a conexiunii feroviare directe cu aeroportul, din zona Odăile, fiind totodată și prima lucrare de construire a unei linii feroviare, după 1989, cu finanțare integrală de la bugetul de stat.
Traseul modernizat, în lungime de aproximativ 8 km, cuprinde lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanță.
Valoarea contractului este de 50,5 milioane de lei, iar contractantul este firma SC Porr Construct.
2. Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București
Lucrările pentru construirea liniei de cale ferată se desfășoară pe intervalul Halta Odăile – DN1 și DN1 – Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Proiectul prevede construirea unei căi ferate duble pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (cu 37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi Stația CF de la Terminalul T1, stadiul fizic de execuție al lucrărilor fiind de 75%.
Valoare contractului se ridică la 398,1 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile. SC Arcada Company este firma contractantă.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 5Sursa Foto: CFR Infrastructură
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro