„Vor fi asfaltări punctuale pe zonele deteriorate. Practic, niște reparații. O să fie un oarecare disconfort în zona lucrărilor, dar nu se întrerupe circulația”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, citat de ziarul Adevărul.
Potrivit Digi24, în prezent, pe sensul Tulcea – Brăila se circulă pe singură bandă, deoarece banda 1 este închisă din cauza reparațiilor. Este a treia intervenție de acest fel din ultimele nouă luni.
Sorin Grindeanu: Există neconformităţi
Podul suspendat peste Dunăre a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a președintelui Klaus Iohannis și a ministrului Sorin Grindeanu, după cinci ani de lucrări.
La scurt timp, pe asfaltul podului din porțiunile de urcare și coborâre au apărut denivelări, pe care constructorul, firma We Build din Italia, a încercat să le remedieze turnând un nou strat de asfalt. În unele zone, denivelările măsoară și 10 centimetri, a semnalat în martie Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Podul de la Brăila încă nu a fost recepționat de CNAIR, din cauza problemelor care nu au fost remediate.
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni că cei de la CNAIR au terminat evaluarea lucrărilor şi că există neconformităţi pe care cei care au realizat această lucrare trebuie să le îndrepte, iar până când nu sunt înlăturate, nu vor face recepţia.
„Până când aceste neconformităţi nu sunt înlăturate şi lucrările în aceste zile sunt pe înlăturarea acestor neconformităţi, noi nu vom face recepţia. Punct”, a declarat Sorin Grindeanu, citat de News.ro.
El a mai spus că în acest moment e un soi de semişantaj, în care li se transmite că nu vor da în circulaţie partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării, până nu se recepţionează podul.
Șuruburi slăbite, fisuri, infiltrații de apă
La nici o lună de la inaugurarea podului, au apărut și primele probleme. Mai întâi au fost șuruburile, când în august, un cetățean s-a filmat în timp ce desfăcea cu mâna șuruburile parapetelor podului.
Ulterior, un raport realizat în perioada 3-6 noiembrie 2023 de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău arată mai multe nereguli existente pe podul peste Dunăre de la Brăila, printre care acumularea de apă în tablier, care, potrivit inginerilor, poate duce la probleme de durabilitate și stabilitate, a scris site-ul de investigații defapt.ro.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
golgol • 15.04.2024, 14:22
Eu ii luăm salariul lui Grindeanu de când a fost ministru transporturilor că așa toți fac poduri care țin 3 luni și vin și se lauda cu ele apoi primesc și laude și bonusuri plus salariul plus după mandat pensie specială și așa nimeni nu răspunde pt ceea ce face acolo sus cu țara asta.Daca greșește statul și e dat în judecată ,statul plătește ,adică prostimea ,in rest guvernanții care semnează nu răspund de nimic..Trai neneaca ...de asta se "bat" la alegeri pt Ciolan .. România trezește te!
iugavirgil • 15.04.2024, 14:20
podul are lucrari lasate nefacute la cererea clientului care i a dat de inteles a semneaza receptia daca poate da podul mai repede in circulatie . numai ca pana la urma nu s au inteles si acum lucrarie de garantie au devenit suplimentare si treuie platite de minister . de aici santaj reciproc si un pod cu proleme tehnice . aceasta intelegere de semnare in avans a lucrarilor este o pratica internationala in diferite domenii , deoarece in baza lucrarilor de garantie se regleaza si comisioanele comune : ale clientului si ale constructorului . totul este legal cf contract