Autoritatea de reglementare, Datatilsynet, a declarat în iulie că Meta va fi amendată dacă nu va soluționa încălcările de confidențialitate pe care aceasta le-a identificat.
Datatilsynet a spus că Meta nu poate prelua date ale utilizatorilor din Norvegia, cum ar fi locațiile fizice ale acestora, pe care să le folosească ulterior pentru a le sugera reclame. Compania americană a trebuit să dovedească autorității de reglementare norvegiene că a abordat problema până pe 4 august.
Începând de lunea viitoare, va fi aplicată o amendă zilnică de un milion de coroane.
Tobias Judin, șeful secției internaționale a Datatilsynet:
Amenda va fi aplicată până pe 3 noiembrie, însă Datatilsynet o poate face permanentă prin trimiterea deciziei sale către Comitetul european pentru protecția datelor (CEPD), care are puterea să decidă acest lucru, dacă este de acord cu autoritatea de reglementare.
Norvegia poate, de asemenea, să lărgească domeniul teritorial al deciziei la restul Europei.
Meta a declarat la începutul lunii august că intenționează să ceară consimțământul utilizatorilor din Uniunea Europeană, înainte să permită întreprinderilor să afișeze reclame pe baza a ceea ce văd pe platformele sale, precum Facebook sau Instagram.
Potrivit Meta, va dura cel puțin câteva luni să implementeze asta… și nu știm cum va arăta mecanismul de consimțământ. Și, între timp, drepturile oamenilor sunt încălcate în fiecare zi.
Tobias Judin:
Deși Norvegia nu este membră a Uniunii Europene, statul face parte din piața unică europeană.
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!