”Este un proiect planificat de zeci de ani. Este bine că putem începe lucrările, în sfârșit”, a declarat pentru CNN Travel managerul de proiect Terje Andreassen, de la Administrația de coastă norvegiană.

Vremea rea afectează frecvent circulația navelor

În prezent, navele care navighează în împrejurimile orașului Stadhavet sunt adesea afectate de vremea rea. Uneori, trebuie să aștepte zile întregi în cel mai apropiat port pentru îmbunătățirea condițiilor meteorologice. În tunel, însă, vremea nu ar trebui să afecteze circulația navelor.

Tranzitul Mării Stadhavet va fi astfel ”sigur” și ”previzibil”, mai spun autoritățile. Investiția ar putea favoriza activitățile industriale și comerciale ale zonei, mai apreciază Andreassen.

Administrația de costă norvegiană notează că este primul tunel destinat să deservească navele mari. În prezent, mai există tuneluri care permit tranzitul bărcilor ai al micilor barje, însă nici unul nu este atât de impozant ca acesta.

Accesul în tunel va fi controlat de un semafor. Construirea lui va presupune dislocarea și îndepărtarea a 3 milioane de metri cubi de piatră, mai arată sursa citată.

 
 

Urmărește-ne pe Google News