Pentru a încuraja folosirea vehiculelor electrice, producătorii auto încearcă să găsească soluții pentru ca bateriile Li-Ion să poată fi încărcat mult mai rapid, scrie UPI.com.
Dacă sunt încărcate rapid, bateriile aflate acum în dotare mașinilor electrice nu mai oferă aceeași performanțe, iar durata lor de viață scade. Specialiștii explică acest fenomen prin faptul că se formează un strat metalic în jurul unui anod de litiu în cazul încărcării rapide.
Cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania au constatat că pot evita această problemă prin încărcarea bateriilor la temperaturi mai ridicate. Potrivit specialiștilor, majoritatea bateriilor se încarcă și se descarcă la aceeași temperatură.
În condiții de laborator, inginerii au încărcat bateriile la o temperatură de 60 de grade Celsius și au constatat că acestea s-au răcit rapid în momentul descărcării.
„Soluția este răcirea rapidă. Altfel, bateria se va degrada dacă va fi expusă prea mult timp la temperaturi ridicate”, a explicat Chao-Yang Wang, inginer mecanic la Universitatea Pennsylvania, conform sursei citate.
Pentru a încălzi bateria, cercetătorii au dotat bateria cu o carcasă din nichel care are capacitatea de a se încălzi singur. Aceasta se poate încălzi în 30 de secunde și poate transfera bateriei o temperatură constantă.
Cercetătorii au ajuns la concluzia că bateria se încarcă mai rapid la temperaturi ridicate. Prin aceste testări, specialiștii au demonstrat că, datorită încărcării la temperaturi ridicate, bateriile ar putea rezista la 1.700 de cicluri de încărcare-descărcare, fără a-și pierde din performanțe.
Inginerii americani spun că noua baterie conține componente disponibile pe piață, așa că aceasta va putea fi produsă la costuri reduse.