Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, într-o postare pe Facebook, că noua bucată din autostrada A1 va fi dată în circulație, astăzi, 13 decembrie 2024, începând cu ora 15.00.
„Astăzi, la ora 15.00, deschidem circulația pe încă 15,7 km din Autostrada Sibiu-Pitești (A1). Se va circula astfel pe autostradă, între Nodul rutier Bascov și Nodul rutier Băiculești, pe aproximativ jumătate din secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș). Constructorul italian (WeBuild) s-a mobilizat foarte bine și a reușit să finalizeze lucrările pe acest sector, cu 8 luni mai devreme decât prevede termenul contractual pentru întreaga secțiune 5. Lucrările vor continua, iar anul viitor se va deschide circulația și pe ceilalți 14,65 km, dintre Băiculești și Curtea de Argeș”, a scris Cristian Pistol în postarea de pe Facebook.
Tronsonul din autostrada A1, dat în circulație cu opt luni mai devreme
Autostrada A1 Pitești – Sibiu este împărțită în cinci tronsoane, după cum urmează:
- Tronsonul 1 – Sibiu – Boița (13,17 kilometri). Constructorul PORR a finalizat lucrările, iar tronsonul a fost dat în circulație în decembrie 2022;
- Tronsonul 2 – Boița – Cornetu (31,33 kilometri). CNAIR a semnat în februarie 2022 un contract în valoare de 860 de milioane de euro cu asocierea de firme din Turcia MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. Turcii au la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție, iar în prezent se află în faza de proiectare. Tronsonul 2 este, de departe, cel mai complicat dintre toate, având în proiect 7 tuneluri, 27 de viaducte, 22 de poduri și un ecoduct lung de peste 200 de metri;
- Tronsonul 3 – Cornetu – Țigveni (37,4 kilometri). O asociere de firme din Italia și România a câștigat licitația pentru acest tronson, reprezentând cea mai scumpă bucată de autostradă din istorie, cu o valoare de 5,32 de miliarde de lei, fără TVA. În prezent, constructorul se află în faza de proiectare;
- Tronsonul 4 – Țigveni – Curtea de Argeș (9,86 de kilometri). Constructorul PORR a început lucrările. Asociația Pro Infrastructura a estimat că lucrările vor putea fi gata în decembrie 2026, mai devreme față de termenul contractual;
- Tronsonul 5 – Pitești – Curtea de Argeș (30,35 de kilometri). Bucata de autostradă inaugurată astăzi face parte din acest tronson, astfel că mai rămân 14,65 de kilometri de finalizat până anul viitor.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_dc04e4043bfe24aab7dd9c781fc010ee.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f1151644557da39f84fae40212b79fd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_af0c59904225d71ef15faaab11d3f33f.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_d4520484ddf084e10d7da158a5f611a1.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a20695f99c835f03267ac550f950ddd3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9262cb220da9665332a12b7a96868828.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_3d3a74d6c89267c1d8db02f3f8bccb33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_5f189f5cccbce731d19fbad6e8566289.jpg)