Dacia Logan 0.9 TCe
Dacia a făcut multe lucruri bune pentru noua generaţie Logan: sistemul ESP şi patru airbaguri sunt acum standard, a apărut bancheta fracţionabilă, se oferă sistem de navigaţie de calitate foarte bună la un preţ accesibil, iar noul motor turbo pe benzină e foarte rafinat. În plus, per total, Dacia Logan e mult mai silenţioasă şi la fel de confortabilă şi de spaţioasă ca vechiul model. Cu toate îmbunătăţirile aduse şi noile tehnologii, preţurile nu au crescut. Logan ar fi putut să fie şi mai bun dacă s-ar fi acordat puţin mai multă atenţie amplasării butoanelor şi comenzilor pe planşa de bord, scaunele ar fi mai ferme şi suspensia, puţin mai rigidă.
Chevrolet Aveo 1.2
Modelul coreean are două atuuri incontestabile: trenul de rulare preluat de la Opel Corsa oferă un compromis foarte bun, fiind reglat uşor mai confortabil decât la Corsa, iar preţul raportat la echipare este cel mai bun din piaţă, luând în calcul şi promoţia actuală de 2.004 euro. De asemenea, la interior, Aveo oferă o ambianţă plăcută şi neconvenţională, iar portbagajul are un volum foarte mare. Motorul aspirat de 1,2 litri este silenţios, dar nu are dinamica rivalilor săi la turaţii mari, iar spaţiul în spate este cel mai mic dintre toţi competitorii lui.
Skoda Rapid 1.2 TSI
Skoda a făcut multă reclamă noului său model low-cost cu care vrea să detroneze supremaţia Daciei în acest segment, care a început să câştige adepţi nu doar în Europa de Est, ci şi pe alte continente. În final însă, a rezultat o maşină destul de scumpă pentru acest segment, dar solid construită şi foarte bună calitativ. Iar motorul 1.2 TSI de 85 CP este foarte dinamic şi pare că are mai multă putere decât concurenţa. Interiorul este elegant, iar portbagajul este uriaş. Deşi face parte dintr-o clasă cu pretenţii reduse, Skoda oferă numeroase dotări opţionale.
Kia Rio sedan 1.2
Conform tradiţiei mărcii, şi Rio sedan este un model care cochetează cu un comportament agil, fiind foarte plăcut la condus. Motorul aspirat de 1,2 litri se turează uşor şi oferă performanţe bune, fiind şi foarte economic. Rio sedan este bine dotat şi oferă multiple posibilităţi de configurare, cu opţiuni demne de clase superioare. Condiţiile de garanţie de şapte ani sunt cele mai bune din România. Portbagajul este însă relativ mic, în spate, spaţiul pentru cap nu este foarte mare, motorul este destul de zgomotos şi la limită subvirează destul de mult.
Citiţi mai multe despre acest test în ultimul număr al revistei Auto Bild, care a apărut pe piaţă astăzi, 27 decembrie 2012.