Cel mai probabil, noua taxă auto din 2019 va fi una anuală și nu va fi plătită la prima înmatriculare sau la schimbarea proprietarului, așa cum s-a întâmplat în trecut. Nivelul acesteia va fi calculat în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare și cantitățile de noxe emise de autoturism.
Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, susține că nu este vorba despre o taxă de poluare, adăugând că poluatorul trebuie să plătească, potrivit Adevărul.
„Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celellate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească”, a declarat Grațiela Gavrilescu, luni, la Ploiești.
Cei care au conceput noua taxă auto sunt specialiștii din cadrul Ministerului Mediului, Administrației Fondului de Mediu, Ministerul Transportului, Ministerului Finanțelor și RAR.
„Ei au încercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România”, a spus Grațiela Gavrilescu, precizând că „forma finală se apropie”.
Ministrul a mai precizat că forma finală a acestei taxe va fi pe „componente”. Acestea nu vor intra toate în vigoare de la 1 ianuarie 2019. Taxa se va aplica tuturor mașinilor care poluează, indiferent de vechimea lor.
În ceea ce privește poziția ministerului privind mașinile diesel, ministrul a precizat că „o decizie în acest sens trebuie să fie luată făcându-se o dezbatere foarte largă și nu într-un timp foarte scurt”.
CITEȘTE ȘI: FOTO&VIDEO/ Imagini de la slujba de sfințire a Catedralei Mântuirii Neamului
FOTO: PIXABEY