Această taxă se va plăti în fiecare an, precum impozitul auto sau RCA-ul, notează economica.net.
„Noua taxă auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto la maşină”, a declarat, pentru sursa citată, Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).
Potrivit economica.net, noua taxă auto se va aplica în funcție de gradul de poluare al autovehiculului. De exemplu, proprietarii mașinilor cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă estimată la 200 de euro pe an.
În schimb, cei care dețin mașini cu normă de poluare Euro 5 și Euro 6 vor achita aproape 50 de euro pe an. Taxele ar putea să fie mai mici odată ce apar noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8, n.red), iar cele existente s-ar putea majora.
Nu scapă de plata taxei românii, care s-au grăbit să-și înmatriculeze mașini în acest an. Motivul: cele mai multe dintre mașinile înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 și Euro 1, a explicat președintele ASSAI, pentru sursa citată.
Înlocuirea timbrului de mediu ar putea avea loc în luna martie 2018, înainte de aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). Asta a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate pentru aprobarea bugetului pentru 2018.
„Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie – aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a Timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică ‘Poluatorul plăteşte!’. Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Naţional de Gestiune a Deşeurilor şi, în felul acesta, procedura de infringement şi o condiţionalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană’, a precizat Gavrilescu, pentru sursa citată.
Mașinile cu norme de poluare Euro 2,3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii. Ministrul Mediului a explicat că vor fi trei criterii în funcție de care va fi stabilită noua taxă:
- capacitatea cilindrică a autovehicului
- norma de poluare
- cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii
Surse citate de economica.net susțin că noua taxă va fi plătită de toți proprietarii de mașini care circulă în România, nu doar de cei care le înmatriculează la momentul apariției taxei. Ministrul Mediului a refuzat să confirme acest lucru.
„Cu siguranţă nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plăteşte un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină”, a explicat Gavrilescu.
Ministrul Mediului a menționat că este pusă în pericol calitatea aerului deoarece, de la începutul anului, circulă în țară mai multe mașini poluante. În primele nouă luni ale anului 2017, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu aproape 16 la sută (până la 78.769 de unităţi), comparativ cu aceeași perioadă din 2016.
În schimb, numărul înmatriculărilor de mașini second hand a fost de aproape cinci ori mai mare, ajungând la 378.424 de exemplare.
Citește și VIDEO. ,,Români până la moarte”, episodul 3. Povestea sărăciei în țara care a pierdut un sfert din populație
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro