„Niciun tren nu va porni din nou, dacă nu ne-am asigurat siguranța la nivelul maxim posibil”, a declarat ministrul Giorgos Gerapetritis, într-o conferință de presă, în care a cerut scuze pentru cel mai grav accident feroviar cu care s-a confruntat Grecia.
„Trebuie să cer scuze din nou în numele guvernului și al meu personal, familiilor victimelor, tuturor cetățenilor greci, pentru că nu am putut preveni acest accident tragic. Scuzele sunt complet sincere și nu încearcă să îndepărteze nicio responsabilitate reală”, a spus oficialul, care a devenit ministru în urma demisiei lui Kostas Karamanlis, anunțată pe 1 martie, la scurt timp după tragedie.
El a promis că va grăbi implementarea unui contract pentru exploatarea automată și semnalizarea rețelei feroviare, adăugând că, în acest sens, premierul Kyriakos Mitsotakis l-a contactat pe șeful grupului francez de producție de trenuri Alstom.
Gerapetritis a mai spus că Grecia va relua operarea trenurilor de pasageri după introducerea de măsuri de siguranță în caz de urgență, inclusiv plasarea a doi șefi de gară în toate stațiile, ceea ce înseamnă că serviciile feroviare ar putea fi reduse.
Ministrul a adăugat că guvernul nu are intenția să intervină nici în ancheta judiciară, nici în cea administrativă condusă de un grup de experți.
Cursele de pasageri și marfă de pe ruta care leagă Atena de Salonic au fost întrerupte după accidentul feroviar din 28 februarie, când un tren de pasageri s-a ciocnit cu un marfar în apropiere de orașul Larissa din centrul țării.
Imediat după accident, sindicatele feroviare și surse din industrie, citate de presa din Grecia, au declarat că sistemul de supraveghere și semnalizare de la distanță, care controlează traficul trenurilor și ghidează mecanicii nu a funcționat corespunzător de ani întregi.
Între timp, miercuri, au avut loc noi proteste la Atena, marcate de incidente violente. Grupuri de persoane purtând cagule au spart geamurile magazinelor, au incendiat o dubă și au aruncat cu cocktail-uri Molotov în forțele de ordine, care au ripostat cu gaze lacrimogene.
Foto: EPA