Noul turn de control de pe Aeroportul Suceava nu poate fi folosit, pentru că acoperișul clădirii a fost proiectat greșit și nu poate susține nicio antenă. Deocamdată, zborurile sunt operate din vechiul turn de control.

Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Suceava a fost închis, pentru modernizare, în data de 13 ianuarie 2014, lucrările fiind realizate printr-un proiect de 105 milioane de lei din fonduri europene.
A fost redeschis pe 25 octombrie 2015, odată cu noul turn de control, iar de atunci numărul zborurilor internaţionale au crescut constant, din Suceava putându-se zbura înspre Marea Britanie, Italia, Grecia sau Turcia, în viitor fiind anunţate curse spre Spania şi Belgia.
Doar că proiectantul a relizat greșit noua clădire, iar acoperişul este prea fragil şi nu poate susţine antenele şi echipamentele necesare, potrivit adevarul.ro.
Mai mult, până la mijlocul acestui an, nu se poate interveni la nou turn, pentru că proiectul se află încă se află sub garanţie.
Oficialii ROMATSA refuză să autorizeze clădirea pentru funcţionare şi s-o preia pentru utilizare fiindcă proiectanţii n-au luat în considerare că noul turn trebuie prevăzut cu mai multe antene şi dispozitive în partea superioară.
Și cum acest echipament are o greutate foarte mare, acoperişul n-ar putea susţine presiunea, au constatat oficialii ROMATSA. În plus, scara de acces spre vârful turnului ar fi prea îngustă şi periculoasă în caz de incendiu.
„Nu există probleme majore, doar chestiuni de procedură. A fost o scăpare atât din partea proiectantului, cât şi din partea ROMATSA. Turnul fiind în garanţie, nu putem să-i aducem modificări, nu ne permitem să pierdem garanţia. Am ajuns la o soluţie de compromis, vom lăsa antenele pe turnul vechi, ei se vor muta în turnul nou la jumătatea acestui an, iar după expirarea perioadei de garanţie să efectuăm îmbunătăţirile. O perioadă se vor coordona zborurile din ambele turnuri“, a declarat Ioan Măriuţa, directorul Aeroporului „Ştefan cel Mare” din Suceava, pentru sursa citată.
Astfel, deocamdată, zborurile sunt în continuare operate tot din vechiul turn de control, construit prin anii 60.

Noul turn de control (stânga) şi vechiul turn de control (dreapta)

Și pentru că tot a venit vorba de asemenea clădiri, iată cum se vede decolarea unui avion din Turnul de Control la Sol al Aeroportului Otopeni. Imagini spectaculoase filmate chiar în timpul furtunii!


 
 

Urmărește-ne pe Google News