Dupa greve repetate, accidente sau blocaje ale garniturilor in subteran, toate petrecute de la inceputul acestui an, ieri, metroul a mai fost implicat intr-un scandal. Potrivit unor informatii aparute in presa, circulatia trenurilor in subteran ar urma sa fie intrerupta de la 1 septembrie, din cauza unor datorii. Reprezentantii Metrorex spun insa ca nu se pune problema opririi circulatiei metroului.
Societatea nu a fost notificata
Metrorex are de achitat in contul Alstom, firma care se ocupa de intretinerea garniturilor, aproximativ 15 milioane de euro. ‘Suma a fost rezultata printr-o formula de calcul stabilita prin contract si este menita sa actualizeze platile la nivelul anului 2007. Nu este vorba de o datorie, ci de niste costuri suplimentare fata de data incheierii contractului, in urma cu patru ani, de o actualizare a preturilor’, ne-a spus directorul Metrorex, Gabriel Mocanu.
Cu toate acestea, oficialul de la metrou sustine ca, pana in prezent, intre Metrorex si Alstom nu s-a pus problema de o asa maniera, iar societatea de transport public nu a primit nici o notificare prealabila de la firma careia i-a fost incredintata, acum patru ani, mentenanta garniturilor.
Mocanu spune ca in iunie s-au purtat discutii pe aceasta tema cu reprezentantii Alstom si ulterior Metrorex a facut demersuri la Ministerul Transporturilor, pentru plata acestor diferente.
Conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor, ‘Metrorex considera ca nu sunt intrunite conditiile pentru suspendarea partiala a serviciilor de intretinere pentru o parte din parcul de vagoane si anunta calatorii ca va depune toate eforturile pentru ca metroul sa nu isi intrerupa nici macar partial si pe termen scurt activitatea’.
500.000 de oameni il folosesc zilnic
Inchiderea metroului ar crea mari probleme in Capitala, avand in vedere ca, potrivit statisticilor, 500.000 de oameni circula zilnic in subteran. Mijloacele de transport de suprafata, si asa aglomerate, ar fi sufocate de o eventuala migratie a calatorilor cu metroul.
Mentenanta = totalitatea operatiilor de intretinere si reparatie ale unui sistem tehnic.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro