„Trebuie totuşi acolo gândită o adaptare rapidă pentru că pe noi ne-au depăşit copiii. Cel mare a prins digitalizarea, să zic aşa, Android-ul, pe la 7 ani, a început să se joace pe YouTube, fără să-i zicem noi. Cel mic, în schimb, la doi ani de zile, ne trezeam că cântă telefonul şi nu ştiam de ce cântă telefonul. Vedea cum facem noi pe Android şi a început să fure, cum apasă el pe ecran. Deci ei se adaptează mult mai repede, dar noi nu le oferim nimic”, a afirmat Adrian Câciu la Universitatea de Vară a PES activists România, potrivit news.ro.
Și a continuat: „Nu vă supăraţi, cu tot respectul, trebuie să îi ducem să citească, dar haideţi să o facem în mod atractiv. Nu poţi să-i ceri Moara cu noroc a lui Slavici de pe carte, când el toată ziua stă cu ochii în tabletă, în digital. Ori transformăm din perspectiva asta educaţia într-un mod reformator, cu ochii la viitor, ori o să fim într-o struţo-cămilă”.
Ministrul a explicat şi de ce nu este introdusă inteligenţa artificială în administraţie.
„Este frica de schimbare, oameni buni. 60% din companii nu au digitalizare, au o pseudo-digitalizare, un pic, aşa. Au trecut la mail-uri ca să spună că nu se mai fac hârtii, dar nu e digitalizare în adevăratul sens al cuvântului. Este încă rezistenţa la schimbare”, a adăugat Câciu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro