Autoritatea Națională pentru Turism a anunțat astăzi că lansează public un apel către firmele private care vor să ajute în mod gratuit la campania de promovare a României.
”Proiectul va fi denumit “Campanie de promovare a brandului”, care va consta în promovarea brandului turistic și a produselor turistice în presa scrisă cât și în mediul online. Avem convingerea că mediul privat va juca un rol major în ceea ce privește această inițiativă de promovare a brandului național, iar acest demers comun va contribui în mod semnificativ la crearea și menținerea unei imagini pozitive a României atât în țară, cât și în străinătate”, se arată în comunicatul remis de ANT.
Data limita de depunere a proiectelor de campanie este 15 aprile 2016.
De-a lungul timpului, campaniile de promovare turistică au fost intens criticate, în frunte cu proiectul din 2011 – “Explore the Carpathian Garden”.
Atunci, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, în frunte cu ministrul vremii, Elena Udrea, a fost criticat pentru decizia de a plăti 100.000 de euro doar pentru logo – o frunză. În final, valoarea totală a contractului s-a ridicat la 849.000 de euro, iar ministerul a mai investit apoi aproximativ 4,9 milioane de euro pentru difuzarea a trei spoturi de promovare pe trei posturi de televiziune străine – Eurosport, Euronews şi CNN.
În acest timp, o firmă de publicitate a dat dovată de creativitate cu buget redus după ce zilele trecute a profitat de o confuzie pentru a face cunoscut un mic sat din România. Totul a început după ce faimosul artist Snoop Dog și-a dat check-in pe Instagram în Bogata, Mureș, în loc de Bogota, Columbia. În timp ce fanii s-au amuzat teribil, firma de publicitate a profitat de moment și a făcut un site de promovare în care se găsesc toate detaliile necesare unui turist, bineînțeles, însoțite de câteva imagini foarte bine alese.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro