Vara aceasta se anunta a fi mai lunga, hotelierii va bombardeaza cu oferte la preturi reduse si va ganditi sa mai dati o fuga la mare? Nu e nimic rau in asta, doar ca atunci cand va cazati la hotel trebuie sa luati in calcul si siguranta bunurilor dumneavoastra. Reprezentantii politiei de pe litoral va spun ce reguli trebuie sa urmati pentru a avea un concediu linistit.
Desi furturile din camerele de hotel au scazut fata de ultimii ani, tot trebuie sa fiti cu ochii in patru. Afirmatia este sustinuta atat de Cristinel Nitoi, seful formatiunii investigatii criminale din Neptun, cat si de Crina Chirea, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Judetean de Politie Constanta. Dar iata care ar fi masurile de siguranta pe care trebuie sa le aveti in vedere ca sa nu cadeti in plasa hotilor:
Nu lasati ferestrele sau usile balcoanelor deschise pe timpul noptii sau cand sunteti plecati la plaja;
Nu lasati obiectele de valoare la vedere;
Respectati indicatiile de la hotel. Adica nu plecati cu cheile pe plaja sau la restaurant, deoarece hotii abia asteapta sa va vada numarul camerei si numele hotelului inscriptionate pe brelocul cheii;
Lasati bunurile si banii in casuta de valori aflata langa receptie si aveti grija sa notati ora si ziua cand umblati la ea;
Intre orele 15.30 si 16.00, cand cameristele isi termina tura, trebuie sa aveti cea mai mare grija, pentru ca atunci hotii intra in filaj si urmaresc sa vada cine se duce spre plaja;
Cand plecati din camera verificati daca ati actionat toate incuietorile si ati pus siguranta. Nu este admis, de pilda, sa aveti la usa doua incuietori (broasca si yala), iar la plecare sa incuiati doar una dintre ele, de regula yala. Este o greseala care poate costa scump.
Daca va confruntati cu astfel de probleme, va puteti adresa direct la numarul unic de urgenta 112 sau sectiei de politie din statiune.
Obligatiile hotelierilor
Sa aiba agenti de paza pe holurile hotelului si sisteme de supraveghere pe culoare, mai ales acolo unde cladirea dispune de mai multe intrari;
Angajatii de la receptie nu trebuie sa dea cheia de la camera pana nu verifica identitatea turistului;
Panoul pentru chei nu trebuie amplasat la vedere;
Usile de acces in camera trebuie sa fie bine securizate;
Cand lasati cheia la receptie trebuie sa primiti in schimb un tichet cu numarul camerei.
In direct cu autoritatile
In cazul in care aveti intrebari legate de orice probleme locative, sunati astazi, intre orele 11.00 si 12.00, la numarul de telefon 021-203.08.50 si Mihai Mereuta, presedintele Ligii Asociatiilor de Proprietari Habitat, va va raspunde.