România a înregistrat, în 2022, un total de 1.250 de accidente – ușoare și grave – în care victimele s-au rănit în timp ce foloseau o trotinetă electrică.
Circa nouă din zece accidente se produc din vina conducătorilor trotinetelor, printre principalele cauze numărându-se: abaterile de la respectarea regulilor de circulație, viteza neadaptată la condițiile de drum, neacordarea de prioritate, neasigurarea la schimbarea direcției de mers sau circulația pe sens opus.
Uniunea Asigurătorilor din România:
În 2022, au fost înregistrate în total 155 de accidente grave cu trotinete electrice, rezultând decesul a opt persoane, rănirea gravă a 131 persoane şi rănirea uşoară a altor cinci, conform UNSAR.
Procentul mare de accidente rezultate din vina conducătorilor de trotinete se păstrează și în cazul accidentelor ușoare. Practic, dintr-un total de 1.097 de astfel de accidente ușoare, 893 au fost produse din cauza utilizatorilor acestui tip de vehicule, soldate cu rănirea ușoară a 919 persoane.
Mai mulți asigurători au în portofoliu polițe care oferă protecție financiară
În cazul în care o persoană care circulă cu trotineta electrică sau cu bicicleta accidentează pe cineva sau provoacă daune materiale, costurile rezultate pot fi preluate de un asigurător, în baza unei polițe de răspundere civilă.
În același timp, pentru cel vinovat, o soluție eficientă în cazul în care este nevoie de îngrijiri medicale poate fi o poliță de asigurare de accidente persoane, de sănătate sau de viață.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
piciusz • 14.08.2023, 11:40
Ar trebui interzisa circularea cu biciclete si trotinete celor sub 16 ani pe drumurile publice. Plus obligativitatea purtarii castii de protectie.
Marica13 • 13.08.2023, 09:25
Ar trebui un permis,nu ai cum sa circuli pe drumuri publice fara a avea un minim de cunostinte de reguli de circulatie.,si obligatoriu casca de protectie