Lidia Șuleru, actriță și profesoară de teatru la Asociația Nevăzătorilor din Constanța, nu s-a putut opera sâmbătă, după ce s-a trezit în urmă cu două zile cu contul bancar blocat la cererea ANAF. Motivul invocat, neplata asigurării de sănătate. Asta, deși femeia are chitanțe care dovedesc că și-a plătit dăriile la stat în perioada imputată, 2018-2019.
„Era o operație urgentă, o problemă de sănătate care a recidivat și necesita o nouă intervenție chirurgicală. Am luat hotărârea să o fac la o clinică privată. Aveam nevoie de banii din cont. Dar aseară, după ce mi-am dat seama că nu se mai poate face nimic, am luat hotărârea să amân intervenția”, spune Lidia Șuleru.
Ce s-a întâmplat?
„Norocul meu că aveam chitanțele acasă”
Pe 11 februarie, Lidia a primit un mesaj de la bancă prin care era anunțată că i s-a pus poprire pe cont pentru suma de 570 de lei. Până să afle motivul, timpul se scurgea deja în defavoarea sa, în două zile avea programată o operație la o clinică privată din Capitală.
„Suma era pentru asigurarea de sănătate pentru perioada 2018- 2019. M-au pus să plătesc retroactiv, blocându-mi contul în lei și euro, în condițiile în care eu plătisem la zi taxele respective, la o trezorerie de lângă gara Constanța”, susține Șuleru.
În acest sens, ea a trimis către Libertatea chitanțele care arată sumele plătite anterior pentru asigurarea de sănătate.
Norocul meu a fost că aveam chitanțele în casă, așa am putut dovedi la ANAF. Am depus cerere către Directorul Instituției să-mi aprobe corecția materială pentru suma de 570 lei, anexând copiile chitanțelor doveditoare
Lidia Șuleru, actriță
Discuție cu un șef
„Am depus documentele ieri la Registratura de la ANAF, asigurată că pot face transfer de bani”, continuă artista din Constanța. „La BT mi-au explicat că nu îmi pot debloca conturile până nu primesc o dispoziție de la ANAF. Eu fiind programată pe data de 13 februarie pentru o intervenție chirurgicală, la o clinică privată din București”.
A cerut să discute cu un șef al instituției (ANAF, n.red.) și, după insistențe și o intervenție a unei angajate, „am reușit să vorbesc cu un domn pe nume Dan, căruia i-am explicat urgența și abuzul. Mi-a spus că vor transmite către BT deblocarea contului după 48 ore de la verificarea și închiderea cazului meu, care poate dura cel mult 30 zile”, povestește Șuleru.
Asta înseamnă că voi sta cu contul blocat 30 de zile? Este o mascaradă
Lidia Șuleru, actriță
Libertatea a încercat să contacteze azi Administrația Județeană a Finanțelor Constanța, însă fără succes.