Libertatea a verificat cazul asistentei care și-a dat azi demisia de la Spitalul Județean Timișoara.

Totul s-a întâmplat pe secția nefrologie, unde persoana ce avea nevoie de dializă avea febră, iar asistenta n-a vrut să se ocupe de caz, motivând că nu este echipată corespunzător. 

Șeful de secție, profesorul universitar doctor Adalbert Schiller, i-a cerut asistentei să-și dea demisia dacă nu îi convine, iar aceasta a și făcut-o.

Contactat de Libertatea, Schiller n-a dorit să facă vreun comentariu oficial pe marginea subiectului.

Ziarul l-a sunat imediat şi pe managerul Spitalului Județean Timiș, Raul Pătrașcu.

– Domnule Pătraşcu, vă sunăm în legătură cu situaţia de la Spitalul dumneavoastra. Cunoaşteţi problema, presupun, este vorba despre cazul apărut în „Ziua de Vest”…
– Da, cunosc problema.

– Atunci, vă întreb direct: domnul şef de secţie Adalbert Schiller şi-a recunoscut sau nu fapta?
– Din ce mi-au spus colegii, el a recunoscut că i-a spus doamnei asistente că, dacă nu îi convine, atunci poate pleca. Urmează ca eu să am o conversaţie cu dânsul, dar vreau mai întâi să discute Comisia de Anchetă. Tocmai ca să pot avea o privire obiectivă, de ansamblu, asupra situaţiei.

–  Bun, dar de ce doamna asistentă nu a beneficiat de materialul care se impune în cazul testării pacienţilor suspecţi sau infectaţi cu coronavirus, după cum dânsa a afirmat?
– Când există materiale de recoltare, atunci, conform protocoalelor, cine recoltează trebuie să poarte halat impermeabil, nu neapărat combinezon, mănuşi de protecţie şi una dintre următoarele două opţiuni: mască simplă şi scut de protecţie sau mască FFP2/FFP3 și ochelari de protecţie. Procedura operaţională este: asistenta şefă este notificată de medicul curant în privinţa suspiciunii şi ea cere direct de la magazie acest echipamente, care se livrează instant.

– Păi, şi în cazul de faţă cum s-a procedat?
– Ancheta va stabili mâine. Sunt proceduri şi totul se face sub semnătură. Ancheta va verifica dacă asistenta şefă a notificat şi a cerut echipamentele. Dacă nu a notificat, de ce? Dacă a notificat doar şeful de secţie, de ce nu s-a notificat mai departe? Sau, dacă s-a notificat persoana avizată, de ce nu s-au primit materialele.

– Aceste notificări se fac verbal sau în scris?
– Se fac verbal, nu avem timp să pierdem cu scrisul.

– Şi o ultimă întrebare, aveţi materiale suficiente de protecţie?
– Da.

– Vă rog să ne spuneţi cifrele!
– Noi suntem un spital de linia a patra. La noi cel mult vor ajunge suspiciuni, nu vor ajunge pacienţii cu coronavirus. Cel puţin deocamdată. Deci, avem aşa: 330.000 de mănuşi de examinare, câteva mii de halate impermeabile, 550 de combinezoane, 80 de perechi de ochelari, 20 de viziere, aproximativ 15.000 de bonete şi 25.000 de botoşei. Iar de la Unifarm ne vin măşti simple, acum avem 33.000 şi ne vin încontinuu, pentru că eu fost prevăzător şi am început să fac stocurile încă din decembrie 2019, de când a apărut primul caz de coronavirus în Wuhan.

“Fiind situaţie de criză, având în vedere gravitatea situaţiei în care ne aflăm, indiferent despre cine este vorba, nu voi ezita să iau măsuri împotriva celor care pun sănătatea personalului sau a pacienţilor în pericol. Când am rezultatele anchetei, voi lua toate măsurile legale care se impun”

Raul Pătrașcu, manager Spitalul Județean Timișoara:

Foto banatulmeu.ro

Urmărește-ne pe Google News