Biserica a recurs la această metodă neaşteptată după câteva decenii în care numărul candidaţilor la preoţie a scăzut continuu. Acum 35 de ani, Franţa număra 42.000 de preoţi catolici. Astăzi, nu mai sunt decât 24.000.
Tendinţa este aceeaşi în aproape toată Europa: tot mai puţini tineri simt vocaţia de a-şi dedica viaţa Bisericii. Iar recentele scandaluri de pedofilie n-au putut decât să agraveze situaţia. Episcopii francezi au hotărât să acţioneze: au contactat o agenţie de publicitate care a elaborat o campanie pentru atragerea preoţilor, în valoare de 250 de milioane de euro.
Biserica franceză este prezentă acum pe Facebook, cu o lozincă simplă: „Iisus este şeful meu”. Iar reclamele din ziare îi descriu pe preoţi ca pe nişte oameni ca toţi ceilalţi, care cred în fericire şi rugăciune şi, mai ales, iubesc viaţa, scrie Antena 3.