Colecția, „pierdută și regăsită”, a fost descoperită în 2004, într-un depozit părăsit, unde mașinile fuseseră abandonate din 1990. Nimeni nu a știut de existența „comorii”, până când hangarul în care erau parcate, din Speedway, statul Indiana, a fost distrus de uraganul Charley.
În urma dezastrului, mașinile au fost mutate în Indianapolis, într-un depozit securizat.
„Doar un grup select de colecționari Ferrari știa despre existența acestor mașini extraordinare. Este o oportunitate unică de a achiziționa aceste mașini iconice, dintre care unele au participat la curse renumite“, a declarat Rob Myers, CEO Sothebys.
Un Ferrari 275 GTB/6C de curse din 1965 este cea mai scumpă „piesă”. Se estimează că exemplarul ruginit va aduce o sumă cuprinsă între 2 și 2,5 milioane de dolari.
Ferrari 250 GT Coupe Speciale (1956), care a aparținut regelui Marocului, Mohammed V, a fost evaluat la 1,7-2,3 milioane.
Un model rar, Ferrari 500 Mondial Spider (1954), este estimat la 1,6 milioane de dolari, deși din el a rămas mai degrabă un morman de fiare vechi!
În colecție se mai află Ferrari 410 Superamerica (1956), modelul de curse Ferrari 250 GT/L (1964) și un Dino 206 GT (1968), evaluate la câte un milion de dolari fiecare.
Nici două coupe-uri Ferrari Daytona nu sunt ieftine. Prețul lor este de cel puțin 500.000 de dolari.
Anul trecut, tot la Monterey, în Conference Center, a avut loc cea mai mare licitație de mașini din toate timpurile, cu încasări de 239 de milioane de dolari.