Grupul Lion Air, care operează și Batik Air și Wings Air, a reintrodus zboruri pe rute interne pe 1 iunie, a explicat Jakarta Globe.
Fără scaunul din mijloc ocupat, avioane cu filtre HEPA noi
Compania din Jakarta a luat măsuri pentru siguranța la bord, cum ar fi blocarea scaunelor din mijloc, pe culoarele de trei rânduri, sau înlocuirea filtrelor HEPA ale aparatelor de zbor.
Avioanele au filtre HEPA (high-efficiency particulate air) identice cu cele ale spitalelor și, prin urmare, reușesc să capteze și să blocheze până la 99,97% din microbii – bacterii și virusuri – prezenți, cifre estimate de IATA, Asociația Internațională de Transport Aerian.
Dar la doar câteva zile, compania a anulat din nou cursele.
“Nu completează documentele”
Un reprezentant Lion Air a explicat faptul că “mulți potențiali pasageri nu au putut face călătoriile, deoarece nu au completat documentele care conțineau condițiile necesare pentru zbor în timpul pandemiei”.
Conform regulamentului Ministerului Transporturilor de la Jakarta, călătoriile de afaceri și călătoriile pentru situații de urgență familială sunt permise atât timp cât pasagerii prezintă acte medicale care atestă faptul că nu au coronavirus. De asemenea, călătorii trebuie să aibă o scrisoare de la angajatorii lor sau documente care dovedesc situațiile de urgență ale familiei înainte de a avea dreptul să urce la bord.
Până în prezent, nu există nici o informație despre momentul în care zborurile vor fi reprogramate.
Lion Air oferă rambursări pasagerilor care și-au rezervat deja biletele, dar nu permite să se facă noi rezervări.
În cadrul operațiunilor normale, Lion Air zboară și în Arabia Saudită, China, Malaysia și Singapore
Libertatea a scris recent despre cum se pregătesc companiile aeriene pentru reluarea zborurilor și cum vor arăta însoțitorii de bord