Cu doar câteva zile înainte de Crăciun, compania a trimis un e-mail prin care promitea acestora o primă de 650 de dolari cu ocazia sărbătorilor.

Cum au căzut în plasă angajații

Mesajul spunea că GoDaddy dorește să arate aprecierea față de angajați după un an în care compania a avut încasări-record. Pentru a încasa prima, aceștia trebuia să ofere detalii personale, precum adresa și metoda prin care să încaseze plata. Evident, nici o companie nu ar cere astfel de detalii de la angajații săi. Mai mult, pentru a încasa o primă sau un bonus nu este nevoie ca angajații să o revendice, ci aceasta se adaugă automat la salariu. Pe de altă parte, angajatorul are deja informațiile personale ale angajaților, precum contul în bancă, adresa de acasă, acte de studii sau numărul de telefon.

Mulți însă au căzut în plasă și au accesat link-ul din mesaj, așteptând cu nerăbdare prima. Câteva zile mai târziu, ei au primit un nou mesaj în care li se aducea la cunoștință că nu există nici o primă, ci au picat testul de „phishing” intern. De fapt, compania voia să se asigure că angajații știu să se apere de atacurile de acest tip. Angajații cu pricina au primit de lucru în plus, pentru că nu au trecut testul.

Compania și-a cerut ulterior scuze

Gestul companiei a fost criticat dur pe rețelele de socializare, în contextul în care pandemia de Covid a lăsat milioane de americani fără locuri de muncă, scrie New York Post. Conform sursei citate, circa 500 de angajați picaseră testul intern de „phishing”. Câteva zile mai târziu, reprezentanții GoDaddy și-au cerut scuze față de angajații lor, spunând că iau foarte în serios securitatea platformei pe care o dețin.

 
 

Urmărește-ne pe Google News