Conform sursei citate, demersul germanilor vine după o decizie finală a Oficiului European de Proprietate Intelectuala (EUIPO) din 2017, prin care a fost stabilit că cele două mărci, Pegasus (Germania) și Pegas (România) sunt similare și nu pot coexista pe piața Uniunii Europene, pentru că s-ar crea confuzie pentru clienți.
Compania germană a cerut instanței anularea certificatul eliberat de Oficiul Național pentru Invenții și Mărci (OSIM) pentru legendara marca românească Pegas și radierea acesteia din Registrul Național al Mărcilor, potrivit Profit.ro.
ZEG a fost fondată în anul 1966, iar marca Pegasus a fost acordată în 1984.
Pegas, istorie din 1972
Bicicletele Pegas au fost produse în România comunistă încă din anul 1972, când acestea au început să fie realizate la Uzina Mecanică Tohan.
După 1989 marca a dispărut. Aceasta fost înregistrată la Oficiul Național pentru Invenții și Mărci (OSIM) în anul 2010, fiind readusă la viață în 2012 de către antreprenorul Andrei Botescu și alți patru acționari.
Network One Distribution (NOD), companie controlată de Iulian Stanciu, a intrat în acționariatul Pegas în anul 2015, iar din luna decembrie 2020 este unic acționar.
În anul 2018, Stanciu declara pentru Libertatea că Pegas va intra pe piețele din Spania, Franta, Germania, Italia si Marea Britanie prin intermediul Amazon.
Iulian Stanciu nu a dorit să comenteze cazul.
Șeful NOD: Cele două mărci au evoluat separat, conflictul este artificial
Andrei Militaru, directorul executiv al NOD, a transmis într-un comunicat că cele două mărci au evoluat separat, iar aderarea la Uniunea Europeană a generat o serie de conflicte între mărcile locale și cele europene deja stabilite.
„Pegas are o istorie de aproape 50 de ani pe piața bicicletelor din România. A fost construit și a evoluat în mod independent pe teritoriul României. Bicicleta Pegas a fost fabricată de către Uzina Mecanică Tohani, începând cu anul 1972, până în 2005, iar din 2011 Atelierele Pegas a preluat brandul (marca înregistrată) și a început producția de biciclete, bicicletele fiind în piața, neîntrerupt, timp de 10 ani.
Pegasus are o istorie de aproape 40 de ani, pe piața bicicletelor din Germania, evoluând în mod independent pe piața din Germania și, ulterior, în alte țări‟, a spus Militaru.
În ceea ce privește notorietatea celor două branduri pe piața locală, un raport de cercetare realizat în anul 2020 arată pentru brandul Pegas un rezultat de 65,1 % versus 0,5% pentru marca Pegasus, potrivit șefului NOD.
Astfel, având în vedere istoria și notorietatea brandurilor, Andrei Militaru consideră conflictul drept unul „artificial‟. Șeful companiei a adăugat că speră ca acesta „va fi soluționat în mod echitabil‟.